Måndag igen

Idag var det kul att jobba! Eftersom jag var ganska borta i fredags kändes det som att jag inte hade umgåtts med barnen på typ tre dagar. Och jag märkte att jag hade saknat dem väldigt mycket!
Jag myste mycket med den minsta, kramade killen läänge när jag hämtade honom från pre school. stal en puss från honom (och istället för att springa iväg så stal han en puss från mig också :))
När de två äldsta kom hem var det skönt att få krama om dem. Den ena sa: "Jag har saknat dig! Jag började nästan gråta igår för jag trodde att du hade åkt iväg och inte skulle komma tillbaka mer".
Åhh!

Så idag har det varit en bra dag och jag har njutit av att vara tillsammans med barnen. Vi har lekt och på eftermiddagen tog jag de tre äldsta och åkte och badade.

Det enda inte så roliga idag var när jag skulle lägga killen för sin nap. Då visade det sig att min värdmamma hade åkt iväg med hans snuttefilt. Ingen filt = katastrof!
Men som min värdmorfar sa så trollade jag och lyckades få honom att somna i alla fall.

Efter att ha slutat jobba åkte jag och Trine till au pairmötet. Det var "make your own pizza" och till allas vår förvåning så fick man faktiskt göra sin egen pizza. Mycket gott blev det också!
Jag var inte lika social det här mötet men det var kul ändå. Efter mötet följde vi med två svenska au pairer till ett café där de hade live musik. Ganska mysigt men samtidigt väldigt udda och en salig blandning av männsikor. Men som vi sa, det var en upplevelse!

Nu ska jag sova efter en mycket bra start på veckan!

Ps. Idag kom det några snöflingor och det är väldigt kallt ute, men som vår LCC sa:" Detta är inte kallt, vänta bara..."

Kommentarer
Postat av: Anna

du kommer väl ihåg att man kan vara borta på flera sätt...? precis som vi (åtminstone jag) var borta i tre veckor i somras? ;) haha. kom bara att tänka på det :) hemma har det snöat idag. men så kallt är det inte...

2008-11-19 @ 21:32:45
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se