Thanksgiving

Nu har jag firat Thanksgiving här i USA. Det var en riktigt mysig högtid!
På morgonen såg jag på "Macy's Thanksgiving Day Parade" på tv:n. Det kändes speciellt och en gång rös jag till och med. Kul att se den! De gick i NYC och spelade och sjöng. All sång och uppträdanen m.m. skedde vid Macy's. Det var musikanter, dansare, Dora, snobben, smurfarna, elmo och andra karaktärer. Kul!
Var ledig idag men jag hjälpte till med dukning och städade iordning lite. Vid två kom morföräldrarna och min värdmammas syster med hennes familj. Deras gamla farbror tittade förbi en sväng också. Vi åt lite kex oxh ost och sen umgick vi medan vi väntade på kalkonen. Jag hade fotovisning med bilder på min familj och Sverige osv. Började med min värdmormor, sen värdmorfarn, några kusiner, min värdmamma, min värdpappa och så avslutade jag med min värdmammas syster. Det var riktigt kul att få dela med sig av det. De frågade om jag blev ledsen när jag tittade på bilderna, och till deras förvåning sa jag nej (förlåt mamma och pappa). Men jag blev inte ledsen, saknaden kanske blev en aningen större men annars var jag bara glad över att vara här och samtidigt veta allt bra jag har hemma i Sverige.
Kalkonen blev klar och det var dags att äta. För första gången satt vi alla tillsammans runt bordet och åt. Mycket trevligt! Innan vi började äta läste vi upp vad vi var tacksamma för som vi hade skrivit på löven. Det var fint!
Sedan högg vi in i maten. Det var riktigt gott! Kalkon och tranbär som är något som finns på de flesta Thanksgiving bord fanns där. Kalkonen var riktigt god!
Till efterrätt blev det pumpapaj, bananpaj och min äpplepaj. Gott även det. Så nu är jag riktigt mätt och belåten.

Min Thanksgiving här i USA var ritkigt riktigt mysig!!

Imorgon är det Black Friday. Det är då den traditionella julshoppningen börjar. Och man slå på stort. Affärerna öppnar tidigt och har många speciella erbjudanden, vissa affärer öppnar så tidigt som fyra på morgonen! De andra vid fem - sex. Men tror det eller ej, jag ska inte shoppa då. Men på kvällen blir det lite julshopping! Så länge kunde jag inte hålla mig borta.

Imorgon ska vi nog till ett ställe och välja ut vår julgran. Man åker ut i skogen, väljer ut sin gran och sågar ner den. Ska bli så mysigt! Det enda som saknas är snö, men jag antar att man inte kan få allt här i livet. Kommer bli en bra dag imorgon.

Happy Thanksgiving!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se