Tisdag

Idag var en ganska lång dag.
På morgonen var jag ledig och då uträttade jag en massa ärenden. Fick mycket gjort!
Sen när jag började jobba plockade jag iordning på leksaker, gjorde lunch och när jag står och viker tvätten kommer min värdmamma och säger: " När du är klar med det så gå och sätt dig vid tv:n i en halvtimme innan de andra kommer hem från skolan". Det var riktigt skönt!
På eftermiddagen tog jag och min värdmamma alla barnen och badade. De hade riktigt roligt! Efter det åkte två av barnen på sleepover till mormor och morfar och jag tog de två andra till Burger King. När två män vid bordet brevid förstod att jag var från Sverige var en konversation igång om au pairliv, USA och Sverige. Kul och trevligt!
När vi kom slutade jag jobba. Min värdpappa hade köpt hem mat så jag åt med mina värdföräldrar och satt och pratade med dem i mer än en timme. Så kul!
Vi åt fajitas så då kunde jag ju inte undvika att tänka på mina kära vänner och Bulgarien!

Nu ska jag snart sova. Barnen har ingen skola imorgon så vi får se hur den dagen blir!
God natt!

Dagens citat:
Jag är på väg till bilen med alla barnen när den ena springer iväg och skriker och den äldsta springer efter.
Då säger en kvinna: " Hur många barn har du med dig?"
Jag: Fyra!
Kvinnan: Jag se bara två...
Jag: Jaa, det är det som är problemet!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

HAHAHHAHAHAH

2008-11-26 @ 13:32:03
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Martina

HAHAHAHA. Håll koll på dina barn ;);)

2008-11-26 @ 20:45:47
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Eeeeyyyyooo! Julshopping ikväll eller?

Call me!!

And yes, I AM desperadooo

2008-11-26 @ 23:16:31
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se