Au pair möte

Idag började jag jobba vid elva. Gav barnen mat och sen ställde jag mig och lagade blomkålssoppa. Den innehöll blomkål, potatis, morötter och ost. Det tog sin lilla tid att göra den. Men oj vad god den blev :) Riktigt gott som höst och vintersoppa!
Barnen ville inte riktigt ta nap idag så jag tog alla fyra ut på tomten ocn lekte lite. Sen tog jag de tre äldsta till en lekplats. Det var riktigt kul! Men då kanske jag också ska nämna att hela vägen dit så skrek och grät den ena hela tiden, högt och ljudligt. Och när vi skulle åka hem så vägrade de att sätta sig i sina stolar och spänna fast sig. Men hem kom vi. Var så trött på allt skrik och det blev inte bättre när de kom hem. Men till slut lugnade dem ner sig lite och dem fick i sig lite mat.
Efter det åt jag och min värdmamma. Mycket god soppa! Och nu vet jag hur man gör den också.
Badade den minsta innan jag slutade jobba. Bytte om och fixade mig på fem minuter innan jag tog bilen till shoppingcentret. Där hämtade Trine upp mig och vi åkte till vår LCC för au pair möte.

Au pair mötet var riktigt roligt. Själva mötet var väl inte så jättekul, vi fick glass som ju iofs var gott, och så hade de lite säkerhetsinformation, men det mesta visste man redan. Det roliga var att få prata med så många au pairer från världens alla hörn. Jag pratade med au pairer från Sverige, Tyskland, Polen, Tjeckien, Panama, Brasilien och Thailand. Riktigt roligt!
Men många som jag pratade med hade problem, skulle byta familj, åka hem osv. Tråkigt. Men då känner man sig väldigt glad över sin egen situation. Men som sagt , kul att få träffa andra au pairer.
Jag och Trine kom först och gick nästan sist :)
Mycket trevlig kväll med au pair möte!

Nu ska jag sova!
God natt!

Kommentarer
Postat av: PS

Vad gör värdpappan?

2008-10-21 @ 16:19:05
URL: http://lambdacore.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh jag vill också komma iväg nu!

2008-10-21 @ 23:57:23
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: emelie

vilken organisation åker du med? ska sj åka som au pair men velar fram o tillbaka :P haha

/svara gärna i ett inlägg i min blogg =)

2008-10-29 @ 11:14:26
URL: http://www.emlie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se