Lake George & Saratoga

Idag gick jag upp vid åtta. Vid halv tio hämtade Louise upp mig och vi begav oss till Lake George. En liten mysig "stad" vid vattnet. Gick omkring där, tittade, tog kort och satte oss på en brygga och åt lite matsäck. Kallt och blåsigt men ändå mysigt! Det var så fin omgiving med vattnet och bergen och alla färger på löven. Så fint!
Efter det gick vi runt lite, såg en affär med en norsk flagga så dit var vi tvungna att gå in. Hon i affären säger att kvinnan som äger affären är från Norge och att de har en skandinavisk hylla. När vi ser hyllan kan vi inte annat än jubla av glädje! Där fanns knäckebröd, skorpor, fiskbullar, göteborgskex, svensk pannkaksmix, glögg, svenska flaggor m.m. Så kul! När man är här borta blir man verkligen glad när man ser svenska saker. Jag köpte skorpor och en svensk nyckelring. Nyckelringen köpte jag bara för att den är köpt härifrån. När vi står och jublar över alla saker hör jag en man säga till hon i affären "It seems like you have two girls from Sweden here". Haha, var det så tydligt?!

Efter att ha sett vackra Lake George åkte vi till Saratoga. Det var också en fin liten "stad" med en mysig gata med lite affärer. Vi gick och tittade där lite innan vi begav oss hemåt. Stannade till på Friendly's och köpte glass. Så gott!

Åkte hem för att vila. Blev inte så myket vila för barnen kom upp på mitt rum hela tiden. Men men :P
Vid halv sex åkte jag till gymmet och mötte Louise. Vi tränade, körde maskiner för hela kroppen, armar, ben, rygg och mage. Perfekt! Kändes i kroppen efterår vilket känns riktigt bra!

En underbar dag med härliga utflykter med Louise!! Två nya platser på en dag. Inte illa!
Som sagt, en underbar dag!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se