The Secret Life of Bees

Idag var det en slapp förmiddag. Pratade med min familj på Skype i ca 2 timmar. Den ena tjejen kom upp och tittade på min familj också :P
Sen slappade jag, duschade osv. Efter det gick jag ner för att hälsa på min värdfamilj men de var inte hemma så då gick jag upp och ringde min familj igen och vi pratade i ca 1 timme till. Kul!

Vid halv fem var jag redo att lämna huset. Pratade lite med min värdmamma och när jag skulle gå sa hon: " Jag hade velat att du skulle stanna för jag har gjort detta till oss." Blev så himla glad! Hon hade gjort varm äpplecider dricka till oss två. Så snällt! Det smakar och luktar lite som glögg.
Fick med mig lite i en resekopp :)
Men jag lär mig aldrig. Igår köpte jag varm choklad och bränner min tunga det första jag gör. Det satt kvar hela gårdagen och även lite idag men släppte mitt på dagen. Vad tror ni jag gör då? Jo, jag bränner såklart tungan när jag ska dricka äpplecidern. Så nu är min tunga sådär som det blir efter att man bränt sig. Igen.

I alla fall, jag åkte för att ta ut pengar. Och hur tog jag ut pengar då? Jo, jag åkte i en drive-thru bank. Det ni! Det var en bil framför mig så jag tog automaten bakom. Men jag ställde mig lite långt ifrån så jag sträckte ut armen och hela huvudet ur rutan för att nå. Måste ha varit en vacker syn :) Men så åkte bilen framför mig så jag åkte fram och ställde mig till rätta och det gick mycket bättre. Så nu har man gjort det också!
Efter det åkte jag till shoppingcentrat och träffade Trine. Vi gick till "Friendly's" där jag åt kycklingwrap som var super god! Till efterrätt blev det glass med oreos. Inte dumt det heller.
Mätta och belåtna sprang vi och köpte popcorn och sedan var det dags för bio och filmen "The Secret Life of Bees". Den var så himla bra. Jag säger bara en sak: Se den!
Vill ni gråta en skvätt, eller rättare sagt, vill ni gråta floder så gå och se denna. Den var så sorglig men så himla bra. Den var bra från början till slut. Jag tyckte verkligen om den! Mycket tankar och känslor framkallade den. Men åhh vad jag tyckte om den!
Det roliga är att på biograferna här i USA är det inte så tyst. Folk jublar när något bra händer och ropar osv. Kul att se!
Mycket trevlig kväll!

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag är pigg i morgon bitti för då ska jag och Louise som är hemma från Florida ut på äventyr!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se