Shoppingcenter, kalas och poolen

Idag var det en väldigt varm dag!
På dagen kom Louise och hämtade mig. Fick smink av henne, så snällt :) Vi åkte till ett shoppingcenter och kollade in alla affärer. Det var så stort och där kommer jag garanterat att spendera många timmar!
Efter att Louise skjutsat hem mig fixade vi lite innan vi åkte till en park för att ha kalas. Jag körde med värdpappan dit, det gick helt okej.
Vid parken var lite släktingar. Träffade min värdmormor och det första hon gjorde var att komma fram och ge mig en stor kram och så sa hon: "Välkommen till familjen". Blev jätteglad och kände mig verkligen välkommen! Vi gick till poolen och jag tog chansen att bada i poolen utomhus. Det var skönt! Sedan åt vi och åt tårta :) Sedan var det presentöppning. Det var en mycket trevlig kväll :)

På kvällen pratade jag lite med min värdmamma om lite arbetsuppgifter och regler och så. Det var bra!

Senare på kvällen pratade jag med Martina på skype. Det var jättekul och skönt att prata med henne!

Imorgon ska jag börja jobba. Min första jobbdag, det ska bli spännande.




Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Vart var det någonstans nu igen, jag har ett svagt minne av det men minns inte riktigt.

Ja absolut måste vi göra det, kanske redan i helgen. Sarah är nog tillbaka från Lage George då också.



Förresten, har du funderat på gym och så än? Isf kanske du kan hänga med imorgon efter jobbet och se hur det ser ut osv.

För mig kostar det 49 dollar i månaden, men de har ett race nu för de som skriver in sig så att de kostar 19 dollar i månaden. Ett klipp!!



Hörs imorgon!

Kram

2008-09-03 @ 04:24:31
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har funderat lite på det där med regler. Det är ju väldigt olika vilka regler som sätts upp. Men:

-Har du alltid fått ha på dig det du vill som au pair-flicka?



Du verkar förstås oftast ha fått ha vilka kläder du ville, så långt är jag med. Det jag menar är till exempel att om värdfamiljen haft någon födelsedagsfest, jul, främmat eller liknande hemma, har du då typ blivit tillsagd att ha på dig till exempel blus och kjol eller skjorta och "finare" byxor bara för att de viljat att du är "snyggt klädd"?



Jag undrade främst för att en person jag känner (hon är 18) är på väg att bli au pair-flicka i ett år. Hon hatar finkläder. Men man vet aldrig i vilken värdfamilj hon hamnar (de behöver inte vara dåliga för det).



Hon har sagt att hon kan stå ut och acceptera att sätta på sig en blus och en kjol eller skjorta och finbyxor ibland, som om de har någon fest eller så hemma i värdfamiljen och de säger åt henne, även om det är väldigt jobbigt, obekvämt och stelt, och sedan ta av sig dem direkt (jag tycker faktiskt inte själv det är för mycket att begära av au pair-flickan några gånger ibland).

2010-02-06 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se