Mission Completed

Ville inte skriva för mycket i det förra inlägget. Ville inte avslöja något. Men ni kanske har undrat vart jag har varit hela helgen?

Jo, i fredags morse, redan klockan fyra på morgonen gick jag upp och begav mig till tågstationen för att ta fem tåget in till New York City. Mycket trött men förväntansfull hamnade jag i den stora staden redan innan åtta på morgonen. Tog mig med tunnelbana och promenad till hotellet där min familj bodde. Gick till receptionen och bad om rumsnumret, med ett leende och en förklaring att det handlade om en överraskning fick jag numret och gick iväg. Knackade på men ingen öppnade. Han i receptionen hade sagt att om de inte var i rummet kunde de vara i frukostmatsalen. Så jag gick ner dit. Med den svenska flaggan i högsta hugg gick jag in i matsalen och såg min familj sitta och äta frukost. Jag sprang fram och ropade "Surprise". Reaktionerna kommer jag aldrig att glömma. Min syster bara gapade. De blev verkligen förvånade och hade inte anat någontong. Så lyckat! Vi kramades och redan efter en minut kändes allt precis som vanligt. Det kändes abslout inte som att vi inte hade setts på sju månader, snarare som sju dagar. Det var verkligen precis som vanligt vilket kändes jätteskönt men också konstigt.

Så fredagen och lördagen spenderades i NYC där vi besökte Times Square, Rockfeller Center med den fantastiska utsikten, Central Park, Svenska kyrkan, Empire State Building och så shoppade vi. Så kul! Om man bortser från värdret som ena dagen var regn och andra dagen jätteblåsig.

Jag tog tåget hem igår kväll. Kändes konstigt att precis ha varit och hälsat på sin riktiga familj i NYC och sen komma hem till sin andra familj. En känsla som inte går att beskriva.

Jag tog tåget hem för att kunna vara med på en påskbrunch på klubben idag. Vi kom precis hem därifrån, skriver om detta senare, och nu ska jag snart åka och hämta min familj som precis kom till Albany med bil. De ska komma hit och få träffa min amerikanska familj. Nervöst, kul och spännande!

Mycket tankar och känslor just nu. Skriver mer om detta en annan dag.

Hoppas ni hade en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

OMG Mathilda jag får gåshud. Vi har pratat om det här och planerat så många gånger. Jag är jätteglad att du gjorde det här, att du lyckades lixom. Hjälp säger jag bara.



Ska bli kul att höra om påsken på country club. Jag vet hur underbart det var själv för ett årsedan.

Och visst var det så!!



Stora stora kramar och hälsa hela familjen Norrköping från mig ;)

Och familjen Albany också!!



2009-04-06 @ 11:05:36
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: sofia

ne skit va kul att få träffa sin "riktiga" familj :D kan förstå att det var helt underbart=)

2009-04-06 @ 11:45:45
URL: http://sweetsofiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se