Jag vill klara det själv!

Det är blandade känslor hos mig just nu.
Jag vill visa att jag kan, att jag klarar allt, helt på egen hand.
Jag vill bevisa det för mig själv och för andra också. Jag klarar av det!

Men ikväll fick jag inse att jag inte behöver bevisa något. Det tog ett tag, men nu har jag insett att jag inte har något att bevisa, det är redan bevisat.

Det tog emot. Jag vill så gärna klara av allt, göra allt helt själv, utan hjälp. Men nu har jag insett att få hjälp lite då och då är bra. Det handlar inte om att jag inte klarar det. Hjälp är bra, det vet jag. Jag ville bara känna att jag kunde göra det själv, även om det skulle vara jobbigt.

Även med hjälp kommer det att vara en utmaning, en utmaning jag kommer att vara stolt över att ha klarat.

Okej, imorgon kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se