Efterlängtad Tomtegröt

I kväll var jag ensam med alla barnen. Det gick över förväntan att lägga fyra barn. Det gjorde mig så glad!

Kanske inte det optimala, men emellan läggningarna så lagade jag risgrynsgröt. Blev förvånad över att jag lyckades, trodde det skulle vara svårare och ta mycket längre tid.
När alla barnen var i säng satte jag mig med en stor skål gröt och njöt. Såå gott och så efterlängtad!






Så nu sitter jag här mätt och belåten redo för sängen. Imorsen snöade det en lite och mer ska det komma under natten och morgondagen. Härligt! Så länge det inte blir en "snowday" = ingen skola. Det tycker jag inte om. Annars får det gärna snöa. Även idag var det ut och leka i snön, en snögubbe blev det också. Han såg dock lite sliten ut! Så kul! Men det tar en evighet bara att ta på barnen alla kläder. Men det är det värt när man kommer ut.

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se