Visum

Håller på att svara på alla frågor jag har fått under den senaste tiden men tänkte svara på en av dem frågorna nu. Nämligen den som handlar om visum.
Ni är många som har frågat varför jag måset fixa nytt visum nu när jag åker hem men redan har förlängt.

När man åker till USA så får man visum på ett år. Sen när man är i USA får man möjligheten att förlänga 6, 9 eller 12 månader. Om man gör det får man ett papper där det står att jag får vara längre i USA (6, 9 eller 12 måander). Man vistas lagligt i USA och får resa runt i landet. MEN ska man resa utanför USA så är det annorlunda. Reser jag hem under den tiden måste jag till den Amerikanska ambassaden och få ett nytt visum. Annars kommer jag inte in i USA igen, i alla fall inte lagligt om jag är där för att jobba som au pair. Detsamma gäller om jag vill resa till ett annat land utanför USA som inte är mitt hemland. Då måste jag först åka till den Amerikanska ambassaden i Sverige för att få ett nytt visum. När detta är fixat kan man resa till andra länder.

Cultural Care säger att det inte är säkert att man kommer in i USA när man lämnat landet. Det kan jag berätta först om 10 dagar men som jag vet och har hört så ska det inte vara några som helst problem. Men det återstår ju som sagt att se. 

Att få ett visum var heller inte svårt eller krångligt. Man gjorde precis som första gången och det gick utan problem.  

Hoppas ni fick svar på denna frågan nu.
Fler frågor och svar kommer lite senare!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja men precis. Det är så man måste se på det. :)

Jag hoppas du har det toppen i Sverige! När är det du kommer tillbaka till US and A? Jo men absolut, det får vi verkligen göra! Jag har planerat att åka till Silverbay skolan i april/mars, är det långt ifrån dig??

Kramar

2009-12-25 @ 19:25:08
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej hittade din blogg igår och har precis läst mig igenom allt från början till slut :) du skriver jätteroligt och intressant och jag tycker det är härligt att du äntligen är hemma :P Lycka till i fortsättningen för jag kommer garanterat att förtsätta följa den.



//Tina

2009-12-26 @ 01:13:05
Postat av: Louise - The world from my perspective

Mathilda, Mathilda, Mathilda....Både Shannon och Frank och mailat mig nu OCH jag har fått en bild också!!



Åhhh jag är så glad. Jag trodde seriöst något hade hänt dem, du vet ju hur länge jag har pratat om detta. Tänkte be dig ta bilen dit och knacka på för att se om de lever fortfarande haha.



Aja, jag ska maila dig för jag behöver be dig om en tjänst innan du åker till USA igen. När åker du förresten?

Jag saknar dig så jättemycket!!

Många många kramar

2009-12-27 @ 09:05:57
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se