Melodifestivalen

Ikväll börjar Melodifestivalen. Just nu känner jag en stor saknad efter att vara hemma. Det känns väldigt svenskt att se på Melodifestivalen och jag älskar det!
Det är något speciellt över det. Melodifestivalen betyder myskvällar i soffan med god mat (kanske hämtpizza), och en massa gott snacks som chips, godis och läsk.
Jag kommer att sakna det!

En annan sak som jag undrar över är: Varför känns det som att allt händer i lilla Sverige när man är här borta i det stora landet?
För sju år sedan var jag på en Melodifestival deltävling hemma i Norrköping. Det var så underbart kul! Jag kommer ihåg att jag sa att nästa gång Melodifestivalen kom till Norrköping skulle jag vara där på plats, jag skulle till och med försöka få jobb som volontärarbetare där. Det skulle vara så himla roligt!
Så vad såg jag runt jul? Jo, att andra chansen kommer till Norrköping. Vad är oddsen liksom? Jag är borta en Melodifestival och just då kommer den till Norrköping.
Jag vet, man kan inte få allt. Men ändå, ganska surt är det!

Så det blir att försöka titta på webb-tv senare idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se