Snowshoeing

Så var det alltså snowshoeing som gällde idag.
Det såg ut som tennisrack man hade på fötterna och så gick man runt i snön, lite hajk. Efter att ha gått en slinga med gruppen fick man gå själv och då gick jag och mina värdföräldrar en liten sväng.
Det var inte så kallt utan faktiskt ganska skönt. Det var inte så jättejobbigt eller svårt att gå men i slutet kände man av det litegrann.
Kul var det i alla fall och en trevlig promenad!



Jag sa till mina värdföräldrar att vi inte har detta i Sverige. Jag sa att jag aldrig sett det förut men att de kanske har det uppe i norr. Om det är någon som vet får ni gärna lämna en kommentar. Mina värdföräldrar blev i alla fall jätteförvånade när jag sa att vi inte hade detta. Men jag har aldrig hört om det förut, men kul och trevligt var det!

Sedan åkte vi hem, bytte om och åkte ut till min värdmammas föräldrar för att ha födelsedagsmiddag. Mycket trevligt! Det är alltid lika kul att träffa dem!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se