Super Bowl

När jag tänker på Super Bowl tänker jag på en trevlig kväll med sällskap och mycket mat som pizza, friterad kyckling, massa snacks, öl och läsk.
Jag var och köpte snacks på dagen och kvällen skulle spenderas med min värdfamilj (eller jag trodde väl inte att barnen skulle vara intresserade).
Min värdmamma sa att de skulle beställa hem pizza så jag tänkte att det lät som en bra Super bowl kväll.
Men, kvällen blev verkligen över mina förväntningar. Mycket tack vare min värdpappa. Han är en Pittsbourgh Steeler fan så han var förväntansfull inför denna Super Bowl. Han hade köpt en masssa snacks, och då menar jag verkligen en massa snacks, läsk, öl, huvudbonader till barnen, ballong osv. Han hade även köpt en cool tårta dagen till ära.
Min värdmamma stod för maten och det blev som sagt pizza men också friterad kyckling. Så det blev mycket mat.
Min värdpappa tog på sig en Pittsbourgh tröja och då ville barnen också ha på sig nåt med Super bowl, och de blev så fina i sina tröjor respektive kepsar. Barnen tyckte det var kul att titta på Super bowl innan det var dags för dem att krypa i säng.

Hur var matchen då? Det hela började med att Jennifer Hudson sjöng nationalsången. Jag blev rörd, dels av sången, dels av stunden och dels för att det var just hon som sjöng den. (Hennes mamma, bror och systerson blev brutalt mördade för ett par månader sedan). Hon sjöng låten riktigt vackert.
Sedan var det kick off och matchen var igång. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte fattade några regler eller liknande. Så första halvan tittade jag samtidigt om jag lekte med barnen och åt osv. Det var kul att titta på reklamerna för att se vad det var för några eftersom man visste att de hade lagt ned så mycket pengar på det.
I halvtidsvilan var det "The Boss" Bruce Springsteen som uppträdde och det var maffigt!
Efter det var det dags för matchen igen och den här gången kom jag verkligen in i matchen. Jag såg en del snygga "dribblingar", vilket var riktigt kul! Det var spännande och i slutet var jag verkligen nervös. Pittsbourgh ledde ganska stort men helt plötsligt leder Arizona och det blev riktigt spännande. När avgjörandet kom och Pittsbourgh vann var jag riktigt glad och utbrast " Wow, I think I like football!" Haha! Nej, men i slutet var det vekligen kul! Även om jag fortfarande inte riktigt fattar varför alla springer in i varandra när personen inte ens har bollen :P

För att sammanfatta: Super Bowl är verkligen stort här borta och det var kul att få vara med om det. Och kvällen blev verkligen över mina förväntningar. Så kul! Som min värdmamma sa: " Det är som helgdag när det är Super Bowl".

Superbowl Sunday blev kanon!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se