Utflykt

Igår packade jag och min värdmamma in alla barnen i bilen och åkte iväg på vår lilla utflykt. Vi åkte till ett barnmuseum som var riktigt roligt. De hade rum som var som en gammal matffär, postkontor, bank och ett diner. Så snyggt gjort! Jag tänkte hela tiden att hade jag och min syster varit små och varit där hade vi haft jättekul och lekt hur mycket som helst.
Barnen hade ritktigt kul!
Efter museumet åkte vi och träffade min värdpappa och gick åt och lunch. En ceasarsallad med kyckling blev min beställning. Min värdmamma beställde också någon slags "root beer" till mig. Hon sa att det var väldigt populärt när hon var yngre. Det jag fick var root beer med vaniljglass. Det var en annorlunda smak, helt okej, eller nja ganska äckligt. Kul att prova på i alla fall. Root beer smakade som någon typ av tuggummi.
Efter lunchen gjorde vi ett besök på min värdpappas jobb. Det var kul och trevligt! Kontorsytorna såg ut ungefär som man ser i filmer. Kul!
Sen begav vi oss hemåt. När vi kom hem gav jag killen lite mat, sen skjutsade jag honom till sin mormor. När jag kom hem kollade jag min mejl, sen tog jag den äldsta tjejen till piano. Hon skulle öva innan sitt upträdande. Resten av familjen kom lagom till att uppträdandet skulle börja. Det var bra och hon var duktig. Det var kul att se! Åt glass innan vi åkte hemåt i en karavan, min värdpappa först, sen min värdmamma och sen jag. Jaa ni, här krävs det tre bilar när alla ska till ett och samma ställe.

Mycket trevlig dag. Barnens sista lovdag. Lovet gick fort och vi har haft kul!


 
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se