Valentine's Day

Så var det Alla hjärtans dag i USA. Morgonen började med att jag fick en Alla hjärtans dag present av min värdpappa. En chokladask, ett halsband och ett kort. Så snällt!
Jobbade på förmiddagen och lekte med barnen. Precis innan jag slutade gav jag mina Alla hjärtans dag presenter till familjen. De blev jätteglada och tacksamma. Så söta!
Åkte till shoppingcentret och träffade Louise. Var shoppingsugen men när jag kom dit försvann det. så vi åkte till Target. Där träffade vi ett par i typ 50 års åldern som frågade vart vi kom ifrån och efter det pratade vi om au pair, Sverige och USA. De var så roliga och det var intressant att prata med dem. De blev jätteförvånade när vi sa att vi lärde oss engelska i skolan. De blev också förvånade när vi sa att det var kallare och mer snö här än i Sverige, det kunde de inte förstå. De tyckte också att det var intressant med mörkret i Sverige. Helt plötsligt säger mannen: " Sverige är jättestort!". Jag skrattar och säger att Sverige är lika stort som Kalifornien (så för mig är Sverige inte stort då) men då sa han: " Men Kalifornien är jättestort!". Jaa, men Kalifornien är bara en liten del av ett land, Sverige ÄR ett land. Jaa, man kan ha olika syn på saker och ting!
Roligt att prata med dem var det i alla fall!

Åkte hem till Louise där vi lagade tacos. Jättegott! Efter det skulle vi se "The Holiday". Tog ner dvd:n och Louise värdpappa erbjöd sig att hjälpa oss. Något jag tror att han ångrade efter ett tag. Att koppla in DVD:n var inte det lättaste, bilden försvann och vi satt och sa: "nu försvann det, nu är det svart/vitt, nu försvann det igen, nu kom det tillbaka men det är svart/vitt". När han höll på med det slog han i huvudet ett antal gånger, benen på tvbordet vek sig och när han efter ca 40 minuter gav upp såg det ut som att han hade ett stort blåmärke på kinden. Pinsamt men jag kunde inte sluta skratta! Vi gick ner och såg halva filmen på datorn men sen gav vi upp. Åt en massa snacks som chips, godis, popcorn och glass. Så gott!

När jag kom hem låg ett kort i min säng från min värdmamma. Där skrev hon hur mycket jag betyder och hur glad hon är över att jag är här. Blev så glad över att läsa det.

En mycket bra Alla hjärtans Dag här i USA!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se