Florida Dag 2 - Magical Kingdom

Denna dag begav vi oss till Disney World och Magical Kingdom, en av fyra parker i Disney World. Det är där dem har slottet och den stora paraden.
Med båt åkte vi över till parken. Kändes häftigt och maffigt att se det stora slottet.
Spenderade hela dagen där med att åka karuseller, träffa Musse Pigg och Mimmi, strosa runt, leka osv. Riktigt kul och vädret var perfekt för denna dag. Varmt och skönt! Jag tog de två äldsta för att träffa Musse och Mimmi. Den näst äldsta hade pratat om hela tiden att hon skulle ha på sig sin Sverige t-shirt när hon skulle träffa Musse så hon kunde visa dem. Dagen vi skulle åka dit hade hon tagit fram andra kläder men så fort hon fick veta vart vi skulle gick hon och bytte till sin Sverige t-shirt. Så gulligt!
Åkte en båttur då man åkte som igenom en regnskog där de hade låtsas djur som flodhästar, elefanter, lejon osv. Men de såg riktiga ut vilket var väldigt häftigt. Det var mycket bra gjort.
Vid tre ställde vi oss för att invänta paraden. Jag älskade den! Låten som spelades om och om igen var såå bra, temat var drömmar vilket jag verkligen tyckte om och att se alla karaktärer var riktigt roligt. Jättebra parad.
Efter paraden begav vi oss hemåt.
Mycket lyckad parad på Disney Worlds Magical Kingdom!
Med vissa undantag var barnen jätteduktiga. När vi satt på båten tillbaka frågar jag barnen vad de tyckte bäst om och killen säger på det sötaste sättet: "The whole thing!". Så söt! Och jag håller med honom till 100 procent.

 
Just believe and your dreams will come true
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se