Florida Dag 4 - Sea World och Obama

Morgonen började med att jag och min värdmamma satt bänkad framför tv:n och väntade på att Barack Obama skulle komma ut från hotellet och åka till en kyrka. Det var en speciell känlsa, man visste att det var något stort som skulle hända idag. Min värdmamma (och även jag) hade gärna sett när han blev president men planen var annorlunda, vi skulle till Sea World. Det var ganska kallt idag, solen lyste men det blåste kallt.
Vi åkte till Sea World där vi kollade på delfiner innan vi gick för att se späckhuggaren Shamu i späckhuggarshowen. Även här (precis som på Disney World) var temat "tro på sina drömmar". Det var en bra show, så häftigt att se späckhuggarna, de är så stora och maffiga djur. Kändes overkligt att man satt och såg en sådan show. Precis i början av showen bad de alla som på något sätt varit delaktiga i att kämpa för USA i krig att resa sig upp. Jag rös när människor ställde sig upp och vi andra applåderade. Det var fint gjort!
Efter showen visade de storbild från när Obama blev president. Perfekt! Jag rös när jag såg det och kände mig verkligen berörd. Jag kände lycka och på grund av att jag är där jag är så känner jag sådan lycka med amerikanarna, och hela världen, när de får Barack Obama som USAs president. Det var mäktigt och att se det live var något jag verkligen uppskattade. Jag såg och hörde glädjen runt omkring mig och kände den också. Detta är ett historiskt val, det är USAs första afro-american president och med USAs bakgrund med detta så är detta stort. Samtidigt så är Barack Obama som person väldigt speciell och olik de andra presidenterna som USA har haft.
Känns speciellt att man har fått vara här under ett historiskt val. Detta var dagen, den 20:e Januari som USA fick en ny president, Barack Obama. USA känner och tror på förändring i och med Obama.

Efter detta begav vi oss och åkte lite karuseller. Kul! Tittade också på hajar och gick i en tunnel med fiskar och hajar över och runt omkring en. Häftigt! Efter några timmar begav vi oss hemåt. Åt och slappade. Tittade på tv:n när de hade president paraden. Lekte med barnen och sedan hade även denna dag gått.

Mycket bra dag. Tyvärr visade nyheterna inte så roliga nyheter när det gällde vädret. Det skulle bli minusgrader under natten här i Florida, något som inte hade hänt på ca 6 år. De varnade folk att de skulle täcka över sina blommor så att de inte skulle dö osv. Varför skulle detta ske just när vi är här? Även om det inte kunde bli kallare än i Albany. Men ändå.


Fågeln är en symbol för USA. Den står för frihet och fred om jag inte minns fel. De kom ut med två sådana fåglar när de visade Obama på storbildskärmen.
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se