Julförberedelser - Smällkarameller

Jag vet vad ni tänker; Julen är slut. Men jag har inte hunnit blogga om allt jag gjorde under julen så jag tänkte göra det nu.

När jag var liten gjorde jag alltid smällkarameller och hängde i julgranen. Sedan blev jag lite äldre och varje jul när min syster ville hänga några gamla i granen blev jag arg, det var ju så fult.

Men i alla fall, i en sverige bok som min värdfamilj har så stod det om just smällkarameller och jag tänkte att det kanske är något typiskt svenskt så då ska jag visa mina barn hur man gör. Även om mitt minne sviktade lite.
Men jag och de två äldsta satte oss ner en kväll innan jul och pysslade ihop flera smällkarameller. Det var riktigt kul!

Så här blev resultatet:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se