Nyår

Så var det dags att fira in det nya året, år 2009.

Kvällen började med att jag följde med min värdfamilj till deras country club för nyårsfirande.
Där bjöds det på god mat och aktiviteter för barnen. Det var riktigt trevligt!
Jag och barnen skulle ta en bild tillsammans då man får välja bakgrund osv och sen trycks kortet ut så man får det på en magnet. Vi valde vattenfall och så ställde vi upp oss. Mina barn är jättesöta men det är svårt att få alla barnen bra på bild samtidigt. Men vi ställde upp oss och precis när fotografen tar kort tittar alla barnen in i kameran och ler. Min värdmamma som såg hur kortet såg ut blev jätteglad och sa att kortet var perfekt och att det är jättesvårt att få det så bra på bara ett försök. Vi var så glada. Men precis då säger fotografen att det blev nåt fel på kortet så det inte går att använda så vi måste ta ett nytt. Kan man ha mer otur. En ny bild togs i alla fall. Och vackert är inte rätt ord för den, kaos är nog det rätta ordet. Jag kan inte sluta skratta när jag ser den. Jag håller i den minsta som skriker, den äldsta ler in i kameran, den näst äldsta tittar konstigt på killen som står och håller för öronen. Jaa, inget perfekt kort på mina söta barn men ett roligt minne av nyår blir det garanterat!
Eftersom detta var ett nyårsfirande för barn så firade man in det nya året klockan nio. Då var det nedräkning och sen släpptes en massa ballonger ner från taket. Jättekul och häftigt!
Mycket nöjda begav vi oss hemåt.


Fick skjuts tll Louise där även Sarah och Trine var. Taxin skulle komma klockan tio så klockan tio gick vi ut samtidigt som taxibolaget ringer och säger att taxin är utanför. Vi säger att vi också är utanför men att ingen taxi är där. De säger att vi inte alls är utanför och om vi inte kommer ut inom två minuter så åker taxin. Sedan lägger de bara på. Vi försöker ringa upp men får bara sitta i kö. Vi får lite panik samtidigt som vi håller på att frysa ihjäl. Det var bara 6 farenheit ute vilket jag precis kollade upp vad det är i grader och de är - 14 grader. Jättekallt!
Men Louise har en jättesnäll värdpappa som skjutsade oss. Vi åkte till en klubb där vi var typ bland de första gästerna. Det kom inte så mycket mer människor och vi var de enda på dansgolvet. Men trots det så var det riktigt trevligt!
Klockan närmade sig tolv och de visade live tv från Times Square. Även om det såg häftigt ut så var jag ganska glad över att inte vara där. De började räkna ner och när vi kom till noll så släpptes bollen. Jag såg bollen men jag kan inte riktigt säga att jag såg den åka neråt. Men men, jag får kolla reprisen.
Kramades och jublade över att 2009 var här.
Vid halv ett var jag nöjd så min värdpappa kom och hämtade mig snäll som han är.



Trött men mycket nöjd gick jag och lade mig.


Välkommen 2009!

Gott nytt år!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se