Packa packa packa

Det är det enda som surrar runt i mitt huvud just nu. Packade idag, plockade bort en hel del kläder och det är lite klurigt att packa men jag ser slutet på det och det är skönt. Det är kul att packa eftersom man har något att se fram emot men samtidigt är det jobbigt, så mycket att tänka på. Därför är det en väldigt skön känsla när man väl står där på flygplatsen.

I går efter jobbet kom Louise och hämtade mig och vi åkte till shoppingcentret där vi gick och frågade lite om min dator som krånglar. Fick svar och ska prova att fixa det när jag kommer hem från Florida.
Gav Louise ett par godisbitar som jag fått men inte tycker om. När hon går och äter på dem frågar jag om vi kan äta glass på "Friendleys". Då säger Louise: " Hm, jag vet inte. Jag vill ju vara nyttig, har inte ätit godis på två dagar. Förutom i morse då...." Och precis då kom hon precis på vad hon gick och gjorde. Så där sprack det, så vi begav oss till Friendlys. Där åt vi och pratade. Mycket trevligt!

Imorgon skulle jag ha jobbat en hel del. Men barnens mormor kommer och är barnvakt så jag blir ledig ganska länge och då är det packa packa packa som gäller.

Usch, en stress känsla är det vad jag har. Som sagt, ska bli skönt när man väl sitter på flygplatsen och är på väg!



Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

HAHAHAHAHA jaa ibland är jag bara för rolig.



Det där med skolorna...din LCC säger ju att bara en person har gått på college. Men hos oss har 22 av 25 gått på college detta år. Och vi har ju haft besök av lärare osv osv. Det måste ju din LCC också kunna ordna, eller hjälpa dig med.



Men jag vet att dessa gubbar hade ett avtal med Au pair in America, och kunde därför släppa löst flera hundra kurser som man kunde läsa. Men som för andra agenturer, inte bara CC inte kunde.



Au pair in America är nämligen en non profit organisation. Dvs. de är snarare utbyte än tjäna pengar. Som CC är.

Det är också därför CC är så dyr i sig med att åka hit osv osv.

Vi betalar bara för visum, körkort, hälsoundersökning, och polispapper.



ääääänyway, jag är avis på dig och Florida resan.



DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

kan du köpa en Albany tröja till mig på flygplatsen TILL florida. Det går inte att köpa påväg hem nämligen.

Skulle vara underbart snällt isf.



Kram

2009-01-16 @ 13:44:24
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se