Snart bär det av

På lördag åker jag till Florida.

Men först har jag en väldigt lång vecka framför mig med mycket jobb. Skönt då att Florida kommer. Även om det kanske inte låter som avkoppling då jag kommer att vara med min värdfamilj hela tiden och även dela rum med något av barnen.
Men det kommer att bli så kul och jag ser fram emot det så mycket. Jag ska njuta av varje minut. Även om jag inte riktigt har fattat att jag ska till Florida (en dröm som går i uppfyllelse).
Vi ska besöka Disney World, Sea World och jag och min värdmamma ska besöka outlets. Det kommer att bli kanon!

Ett problem bara och det stavas packning. Det är svårt att packa när det är kallt här och man ska packa för varmare klimat. Och jag som inte har så mycket sommarkläder. Men det ska nog gå! Vi får det ganska varmt i Florida i alla fall vilket ska bli skönt!

Om ni har några tips på vad jag kan besöka/se/göra i Florida/Orlando så hör gärna av er!

Nu ska jag iväg på au pair möte!

Kommentarer
Postat av: sanna

skoj med orlando. Själv var jag där med en kompis i slutet av oktober. vi var på seaworld, universal studios och disney. rekomenderar universal med, speciellt island of adventure. och seaworld var toppen.

2009-01-13 @ 01:57:03
URL: http://simfot.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Släng i allt du vill ha, ta sedan ut 2 tredjedelar. Där har du Louise packning.

Elllller....packa..gå på fest, sov inte överhuvudtaget. Packa i och ur igen och volá ännu en Louise packning.



Nej, ärligt talat. Fråga inte mig för jag har haft övervikt i mina väskor de senaste 3 resorna utanför USA.



MEEEEN, på onsdag ska jag köööpa Iiiiipooood. Ochhh hjälpa dig med datorn och best buy.



Yaaay!

Kram

2009-01-13 @ 04:37:55
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Emelie

NASA Space Center! :)

2009-01-13 @ 08:45:49
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: erica

Hej , jag kom hem från orlando för en vecka sen :)) nu då jag läser detta blir jag bara avundsjuk o vill tillbaka :( men besök alla disney parkerna om ni har tid ! de är speciella på sitt sätt ! sen just shopping så finns de en bra outlet nära sea world o universal som heter Florida mall , där finns nog allt ! och Kennedy space center är verkligen inte dumt heller . haha , men hoppas ni får de bra där :) jag också vill !!!!

2009-01-13 @ 14:41:08
Postat av: sanna

nej tyvärr är det inte det. det är på madame taussauds i washington d.c. haha

2009-01-13 @ 15:52:48
URL: http://simfot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den va jättebra! Ja, det borde vi. Man vill ju se så mycket som möjligt av USA också :) Alla frågar hela tiden hur det har gått om jag har en familj osv så jag blir bara mer o mer sugen hela tiden! På tal om Florida så va jag ju där i somras och Sea world är verkligen värt ett besök och glöm in aquatica! Det är en del av sea world men man måste köpa en speciell biljett dit, det är rena paradiset där man badar och leker. Jag och min bror var som dagisbarn när vi var där :) Och om du kommer ut mot Cocoa Beach så ligger "Ron Jon surf shop" där, dom har hur mycket snygga kläder som helst och öppet dygnet runt! Hoppas du får det roligt :D Kramar!

2009-01-13 @ 16:32:02
Postat av: Julia

Det inlägget innan var från mig, det blev nått fel... Kramar

2009-01-13 @ 16:33:00
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Matilda

Svar:

Jag har varit i USA i snart 5 manader, trivs kanon! Barnen ar supersnalla och jag har mojligheten att resa runt ganska mycket. Verkar som om du ocksa trivs bra! Kul att du ska till Florida, du kommer alska det! :)

2009-01-13 @ 18:58:35
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Lo

Hej, är du aupair i USA?

Min syster är det i florida, men trivs inte alls bra. Hon letar nu efter en ny familj. Kanske du vet någon familj som söker en nu ? Eller kanske känner familjen som du är hos någon familj?



Tack på förhand!

2009-01-24 @ 14:55:59
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se