Trött men glad

Sitter just nu här och lyssnar på min Ipod. Har precis lagt in låtar. Så nu är jag nöjd och glad!

Vaknade imorse med energi. Idag skulle jag vara effektiv. Jag skulle börja med mitt fotoalbum. Åkte och köpte ännu mer papper och stickers och sedan åkte jag och framkallade bilder. Precis när jag beställt alla bilder så får jag reda på att maskinen som gör bilderna är trasig och att jag, om jag har tur, kan få bilderna på tisdag. Jaha, så där sprack min söndagsplan. När jag väl är effektiv så är det nåt annat som bromsar mig.
Åkte hem och fixade med lite annat. Det var skönt, ända tills barnen kom hem. De har en förmåga att komma upp på mitt rum hela tiden och inte vilja gå ner. Men idag sa jag till dem att gå ner direkt, både för min egen och deras skull. Om jag ska ha energi för dem i veckan som kommer så behöver jag denna dag utan barn. För att ladda batterierna! Det kan behövas ibland.
Så jag bestämde mig för att göra något och inte vara hemma. Försökte få tag i Louise men utan resultat, så det sprack också. Jag åkte och handlade frukt och åkte hem och gjorde en fruktsallad. Mycket gott! Blev sugen när jag pratade med mina föräldrar som skulle äta det. Så gott! Det påminner mig verkligen om söndagkvällar.

Nu har jag som sagt fixat med min Ipod och resten av kvällen ska jag ägna åt att fixa lite, städa undan osv. Slappa ska jag också göra, energi behövs till veckan som kommer. Min värdmamma sa att det blir en lång vecka den här veckan som kommer och troligtsvis veckan efter det också.
Men sedan åker vi till Florida! Känns dumt att tänka så, men det är skönt att ha något att se fram emot!

Nu ska jag väl vara lite effektiv och fixa lite så jag kan ägna mig åt att slappa sedan!

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som du haft en skön söndag! Jag ska åka till familjen i Virginia :) Jag pratade med alla utan den minsta killen idag och det känns jättebra. Det ska bli så roligt jag kan knappt vänta! Det är tre barn, tre killar på 9, 5 och 2år. En väldigt sportig familj, vilket bör passa mig väldigt bra. Mamman är personlig tränare på fritiden och pappan tränar mellankillens fotbollslag :) Jag åker den 16feb så det är ju inte så jättelång tid kvar! Kram

2009-01-05 @ 00:09:55
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Och min mobil fanns på övervåningen i skidbyxorna hela dagen, samtidigt som jag var halvt döendes av träningsverk och lathet som i resulterade i att jag inte kunde somna i natt.



Jag funderar serriöst på gymmet i veckan, men samtidigt så känns det som om jag kommer lägga ner idén lika snabbt. Vad säger du? Jobbar du sena kvällar i veckan?



Kram

2009-01-05 @ 13:48:21
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se