We need to talk

Det var det första min LCC skrev till mig i sitt mejl. Men det lät mycket allvarligare än det var.
Jag hade nämligen skickat en fråga om att plugga här i USA och det var det han ville prata om. För det är riktigt klurigt och svårt.

När man är au pair i USA måste man plugga 6 credits. För många är det detta som känns tugnt och jobbigt och som de flesta bara vill bli av med eller helst slippa. Men jag har hela tiden sett fram emot det och velat plugga. Har hela tiden haft en liten dröm om att få plugga på ett amerikanskt college. På au pair hemsidan osv så gör de reklam för att man får chansen att plugga på ett amerikanskt college osv. Det verkade bara så bra!
Nu får jag nog tyvärr lägga ner den drömmen. Verkligheten är tyvärr en annan. Visst att dem gör reklam för att man kan plugga på ett college osv och det verkar kul och bra men för mig kommer det nog inte att gå. Hade jag varit någon annanstans i USA hade det kanske gått men här i Albany är det svårt och min LCC sa att det bara hade haft en au pair innan som pluggat på ett college här.
Det som gör det svårt är att det är riktigt riktigt dyrt att plugga här och man måste passa in det när man inte jobbar osv.

Så som det ser ut nu får jag lägga en del av drömmen på hyllan och istället ta helg au pair kurser (precis som alla andra gör med tanke på hur svårt och krångligt det är att plugga). Hade velat ta en helg kurs i Chicago. När jag var på au pairskolan pratade de om det och vi fick papper osv. Man kunde åka till Chicago, Los Angeles, Boston, Washington osv. Och jag tyckte att Chicago lät lockande eftersom jag då fick resa och upplevelse samtidigt som jag pluggade några av mina credits. Men nu är det så att regeringen har dragit in dessa kurser så den möjligheten finns tyvärr inte heller längre. Typiskt!

Jag hade faktiskt sett fram emot att få plugga som en del av mitt au pair år!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag och Trine ska till Silver Bay i Mars och i April. Häng med :)! Det vore superkul!

2009-01-15 @ 04:47:41
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Asså det är så sjukt olika med Au pair in America och CC. Jag har en katalog hemma med MASSOR av kurser jag kan läsa här i USA på de olika college som finns här. Vi har haft flera representater hos våran LCC som har gett ut broshyrer och papper om hur man söker osv osv. Men som sagt var så är det för Au pair in America. Tyvärr.



Have fun in Daaa Floriiii daaa nu.



Kram!!

2009-01-16 @ 03:34:28
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ska lasa 2 kurser pa college, 6 credits. Det ar riktigt dyrt, eller allt som allt betalar jag ca $1150, $815 for klasserna. Kopte tva bocker, en pa $190 och en pa $140. men det ska bli kul, svart och larorikt...och laskigt

2009-01-23 @ 04:12:36
URL: http://novo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se