Dålig dag och blixtnedslag

Jag är glad att denna dag snart är över, för den har varit allt annat än bra.

Den började med att jag helt enkelt inte vaknade på det bästa humöret. Jag kände mig inte helt pepp att leka med barnen osv. Tog den minsta och den äldsta till affären för att köpa, som jag trodde, två snabba saker. Den minsta grät och skrek och den äldsta tjatade om att få köpa en massa saker. Att personalen inte heller var så hjälpsam fick mig på ännu sämre humör. Det sista resulterade i ett samtal till affärens chef. Var så himla frustrerad. Att sen den äldsta började säga en mängd elaka saker om mig gjorde bara att jag kände för att börja gråta. Om hennes mål var att såra mig så kan jag säga att hon lyckades rejält.
Jag vet att man inte ska lyssna på allt som barn säger, men jag tog åt mig.  Har inte riktigt varit mig själv de senaste dagarna, har inte lika mycket energi som förut. Att barnen inte har sitt bästa uppförande gör ju inte att man får mer energi.

En sväng till poolen blev det i alla fall, som vi var tvungna att lämna då vi hörde åskan.
På väg till kusinerna för att ha kalas åskade och blixtrade det som bara den och regnet öste ner. Plöstligt ser vi en jättestor blixt på jättenära håll som når ända till marken. Efter en hög smäll ser jag ett träd som delar sig på mitten. Blixten hade slagit ner i det trädet. Läskigt! Jag har aldrig sett ett blixtnedslag förut.
Renget ville inte sluta utan bara öste ner och vägarna svämmades över.

Jaa, den är första juli idag men idag var ingen sommardag, Jag hoppas att sommaren kommer SNART!

Nu är det uppsatsskrivning som gäller!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Oj, jäklar va läskigt att vara så pass nära nedslaget!!

Barn kan vara riktigt elaka ibland, och för mig som snart ska åka måste jag erkänna att det känns skönt att höra att man har dåliga dagar "där borta" också. (vilket låter helt knäppt och som kanske inte är så tröstande för dig, men men)



Du ska nog se att motivationen kommer tillbaka och att barnen snart gör nått sött för dig!

2009-07-02 @ 17:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se