Inte min dag

Igår var absolut inte min dag. Dagen började bra i alla fall.
På eftermiddagen skulle jag åka och handla och fick min värdmammas nya bankomatkort. Hon hade tappat sitt gamla och gått och varit irriterad i typ en vecka över att inte ha ett kort. Men igår fick hon ett nytt. Jag tog det och åkte för att handla. Stannade på vägen och tankade då tanken lyste rött.
Åkte iväg och handlade men hittade inte kortet när jag skulle betala. Trodde jag hade glömt det i bilen så jag betalade med mitt kort. Kom ut och det ösregnade och blixtrade precis över oss. Rädd som jag är väntade jag och väntade. Till slut gick jag ut med mina varor i spöregnet och slängde in dem i bilen.
Tittar runt i bilen men kortet är inte där heller. Går runt bilen och ser då att luckan till bensinluckan är öppen och locket är borta. Jag hade kört iväg utan det. Bröt i hopp och undrade vart min hjärna var någonstans.
Ringde min  värdmamma. När hon svarade grät jag och sa: "I´m sorry, but I´ve lost your card."
- "Your car?"
Hon trodde att jag tappat kontrollen på bilen och krockat på grund av det dåliga vädret. Så när hon förstod att det "bara" var hennes kort blev hon mer lättad än arg.
Åkte runt och letade men hittade inget. Åkte ledsen och arg hem. Jag skämdes. Jag har så ordning på mig så jag brukar aldrig tappa bort sådana viktiga saker. Jag var så arg på mig själv.
Min värdmamma var jättesnäll och min värdpappa också. Men usch så arg jag är på mig själv och jag skäms.
Men tyvärr kan jag inte göra något åt det. Så typiskt att det var precis samma dag som hon fick ett nytt. Detta kommer vi säkert skratta åt om ett tag. Vi gjorde det redan lite igår.
Men varför var det tvungen att hända, varför?

På kvällen åkte jag och den gamla au pairen på bio. Skulle äta på en mysig restaurang men pga det dåliga vädret så var alla restauranger utan ström och stängda. Förutom en restaurang men de hade jättelång väntetid. Trodde jag att jag skulle ha tur idag? Så det blev matplatsen mitt i köpcentret, inte så mysigt, inte så gott. Men mat var det i alla fall. Sen var det dags för bio och "Harry Potter - Halvblodsprinsen". Den var bra även fast jag inte är ett Harry Potter fan och inte läst alla böcker eller sett alla filmer. Dock var jag jättetrött och trodde jag skulle somna på bion. Jag var nära men gjorde inte det.

Igår var en dålig dag, inte min dag alls. Men idag är en ny dag!
Jag hoppas att vi alla får en bra sådan.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman!!!

Jag tror minsann att du behöver semester och vila upp dej lite, passa på att göra det ordentligt i San Fransisco. KRAM

2009-07-17 @ 14:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se