Kanon dag!

Idag skulle jag ha jobbat i fem timmar, men jag tror att det blev ca tio timmar istället. Men det gör inget, för jag har haft det så kul!
På förmiddagen åkte jag och den gamla au pairen med dem två minsta till lekparken. Stannade till på Starbucks först. Efter mycket lek blev det att åka iväg och äta lunch. Sen åkte vi hem och lekte lite utomhus. Efter det tog vi alla fyra till poolen och badade. Såå kul!
Efter det blev det hem för middag. Jag skjutsade den ena tjejen till basket och sen åkte jag hem och lade de andra barnen.
Medan jag väntade på att min värdpappa skulle komma hem satt jag med en karta och försökte lära mig vart alla de amerikanska delstaterna ligger. Jag klarade det nästan, jag är nära!

Idag har dagen bjudit på sol och värme och det har varit en kanondag. Det har varit så kul! Jag har jobbat en hel del. Men det har känts som att man har jobbat samtidigt som man har umgåtts med en vän. Barnen har också skött sig jättebra och jag kan inte komma på några utbrott från barnen eller att jag varit irriterad på dem. Riktigt skön känsla!
Den gamla au pairen är verkligen så trevlig. Det käns inte som att hon kom igår. Det är alltid skönt att prata med andra au pairer för de förstår en. Den här tjejen har varit au pair så hon förstår, men hon har också varit i exakt samma familj så hon förstår ännu mer.
 
Har som sagt haft en toppendag! Hoppas på en lika bra dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jossan Au Pair i USA

Ah kul med flera au pair bloggar. Ny hur trivs du ? Underbar stad.. varit har lange? :)

Kram

2009-07-10 @ 03:55:30
URL: http://vossan.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag hittade just till din blogg, det jag har läst än så länge har varit jätteintressant :) Hur kom det sig att du blev au pair? Gick du någon gymnasielinje med inriktning på barn eller for du genom ett företag?

2009-07-10 @ 04:20:29
URL: http://angelicai.blogg.se/
Postat av: marie

åh vad jag vill till new york

2009-07-10 @ 04:44:36
URL: http://marrwie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se