New York City

Igår bar det alltså av till New York City med min värdmamma och den gamla au pairen. Första anhalten blev Rockfeller Center där vi slog oss ner i solen bland alla fina blommor.

 

Plötsligt lägger jag märke till att det är en massa filmkameror osv. Jag lämnar de andra och går för att ta reda på vad som händer. Ser två vakter så jag går fram till dem. De berättar att en film håller på att spelas in med Harrison Ford och Rachel McAdams. Blev helt uppspelt, en filminspelning! Stannade och pratade med vakterna ett tag. Den ena kunde faktiskt säga: "Hur mår du?" på svenska. Imponerande!
Tyvärr såg jag ingen kändis men att se en filminspelning räckte för att min dag skulle vara gjord.


Efter det begav vi oss, jag var fortfarande uppspelt, till Times Square. Där tittade vi lite och tog in stämningen och känslan innan vi begav oss mot tunnelbanan.



Tunnelbanan tog oss till Upper West Side. Det var dags för lunch och vi gick till ett café som heter "Popover Café". Där åt vi något som kallas popover. Kan inte riktigt förklara vad det var, ni får titta på bilden, men gott var det! Sedan blev det en tonfisksmörgås med avokado. Väldigt gott!

 
Popover

Mätta och belåtna begav vi oss till Central Park. Det var riktigt varmt och skönt och det var bara så härligt att strosa runt i den stora parken. Hur mycket folk som helst var det, cyklandes, gåendes eller liggandes i solen. Jag älskar Central Park, den är så fin och speciell på sitt sätt. En park mitt i den stora pulserande staden.



Sedan blev det dags att gå i lite affärer. I en timma gick vi runt och tittade men några köp blev det inte. Nöjd var jag ändå.

Köpte på oss juice, fruktsallad, godis och skvallertidningar innan vi gick till tåget. Köpte även med oss varma pretzel men som vi slängde efter att ha smakat på dem. De smakade bara rök och gammalt. Usch!

Hade en toppendag i New York City. Vädret var på topp och så var sällskapet. Kanon dag helt enkelt!
Jag älskar den staden!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se