Syskonkärlek

Grattis Mathilda på 20-årsdagen

Det finns så mycket att berätta om dig, om oss så jag knappt vet vart jag ska börja. Under alla de år du har funnits hos mig har du alltid varit en förebild och min bästa vän. Enda från när vi lete Madicken i trädgården och när du alltid knuffade mig då du inte trodde mamma såg men då hon egentligen bara hade filmkameran för ansiktet.

Idag på din 20 årsdag är du fortfarande den som står mig allra närmast. Jag har skvasår i hälarna så nära du står. Men sedan ett år tillbaka har såren börjat läka eftersom du befunnit dig i USA och uppfyllt en dröm som du haft så länge jag kan minnas, nog för att jag har kort minne men i alla fall. Lyckliga är de barnen som du är au pair åt.

Du min kära syster har många speciella egenskaper,
Du vill vara en spontan person men planerar allting in i minsta detalj
Du vill vara självständing men frågar alltid mamma när du ska fatta ett beslut
Du är rädd för tandläkaren men är den största godisgris jag vet
Du vill ha rent omkring dig och sopar därför ner allting på golvet

Nu har jag stått här och pratat om hur mycket du betyder för mig men jag har en aning om att jag ligger tvåa på din lista. Du är en Hollywoodälskare och rojalist. Som ni alla vet ska kronprinsessan gifta sig nästa år och du min syster ska absolut komma hem och fira det. Och enligt dig var det en extrem tur att jag tar studenten samtidigt så du kan vara med på den också. Det tackar jag Victoria för.

Det här är din dag likaså alla dagar som ligger framför dig.
Grattis på födelsedagen!


Jag älskar dig!
  


Kommentarer
Postat av: Emilie

Åh vad fint skrivet. Syskon är helt underbara ibland (fick nyss höra en låt som min syrra spelat in till mig på grund av studenten, förstår känslan <3) så fint hon skrev :)



Ja min mormor och morfar är från Norrköping och de flyttade tillbaka för kanske tre år sedan. Brukar spendera ganska mycket tid där när jag är ledig för jag är typ helt tokig i Norrköping :) Kan ta det så lugnt där och det är så fint :) Jag sa faktiskt till mormor när jag blev hämtad på stationen att jag läser en Au Pair blogg och hon som skriver är från Norrköping :P :)



Lycka till med uppsatserna, det kommer säkert gå jättebra :) Australien och Sydney verkar väldigt häftigt :)



Jo det går faktiskt väldigt mycket frammåt nu med allt. Har bokat uppkörning och direkt efter ska jag på möte, sen lär väl allt flyta på ännu mer :) Vill verkligen iväg nu men man får hålla sig till tåls ^^



Ha det så bra !

Kram

2009-07-03 @ 23:33:12
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se