Upp och ner

Snart är denna dag slut. Den har varit upp och ner.

Skulle ta alla fyra barnen till poolen på eftermiddagen så att min värdmamma och den gamla au pairen kunde spela tennis. Det var tanken i alla fall men riktigt så blev det inte. Det började bra men slutade med att de fick komma och hjälpa mig då de hörde mig skrika och gråta. Jag grät för att det gjorde ont men också för att jag var så himla arg. Låt oss säga att idag var det inte så kul att vara au pair. Den gamla au pairen var ett ovärderligt stöd som jag är så tacksam över. Någon tennis spelades inte och inget badande i poolen blev det heller.

På kvällen åkte jag och den gamla au pairen på au pair möte. Detta var det bästa au pair mötet jag har varit på.
Vi satt allihopa och våra LCC:er pratade om tips och idéer och svarade på frågor osv. Och de gav bra svar och tips för en gångs skull. Sen körde vi en lek. Själva leken i sig var inte rolig men det gjorde så att vi började prata med varandra vilket var riktigt kul! Efter mötet gick jag fram till en av LCC:erna och sa hur bra jag tyckte mötet var och han blev uppriktigt glad. Det är så lätt att folk samlas i grupper men genom lekar osv kan detta brytas och man kan få kontakt med andra vilket är oerhört viktigt.

Nu ska jag läsa lite innan det är dags att sova.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Men hjäääälp, mathilda jag gick in på din blogg nu och såg att jag ju har samma överskrift på min header som dig. Förlåt! Det var verkligen inte meningen!

2009-07-14 @ 12:48:50
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/
Postat av: Sarah

Tack :) Jag gör om den så fort jag orkar, men det tog så nedrans lång tid... Hade inte en tanke på att du hade samma text på din :( Jodå, det är ganska bra. Jag har varit sjuk några dagar och med andra ord bara varit hemma och inte gjort någonting.. då är det jobbigt att längta någonstans, men annars går det ganska bra och jag vet ju att jag kan åka tillbaka till USA när som helst så det känns skönt :) Hur går det med Maja och allt då? Saknar dig! Kram kram

2009-07-14 @ 17:29:35
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/
Postat av: Jossan Au Pair i USA

Hej hej,

Okej men huvudsaken ar ju att man trivs. NY ar ju dessutom underbart, kanns skont att jag bara har ca 1 timma dit. :)

Okej sa du ska stanna ytterligare ett ar trevligt, hos samma vardfamilj? :)

Jag har varit har sen borjan utav April och jag alskar det. Skont att komma bort och se lite nytt det ar ju som man lever ett helt nytt liv har borta liksom pa sidan av. :)



Ha det bra, Kram

2009-07-15 @ 04:32:08
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se