NYC med Klara

I tisdags tog jag tåget till New York City för att träffa min vän Klara.
Efter en frukost med hennes föräldrar, som också var jättekul att träffa, begav vi oss ut i den stora staden på egen hand. Kände att vi hade så mycket att prata om så vi gick och satte oss på Starbucks. Pratade och pratade och pratade lite till. Så kul!
Sen gick vi till Times Square och kikade lite där. Såg "The naked cowboy", jag har bara sett bilder och hört om honom men nu såg jag honom live. Vi gick också in i M&M affären, en hel affär med bara saker med anknytning till M&M.
Köpte oss en varm pretzel och gick till Central Park där vi satte oss och pratade. Efter en skön stund i solen gick vi vidare. Gick och åt lunch/middag på ett pastaställe där man valde sina egna ingredienser. Jättegott!
Efter det gick vi till hotellet där vi satt och pratade med Klaras föräldrar. Jättetrevligt!
De frågade om vi hade blivit trötta i fötterna av att gå hela dagen men vi sa att vi mer var trötta i munnen. Haha! Det var så underbart kul att träffa Klara. Att få uppdateringar om vad som händer och har hänt. Vi pratade om gamla minnen och även tankar och funderingar kring framtiden.

Nästan varje gång jag åker till NYC måste jag säga ett jobbigt hej då när jag ska ta tåget tillbaka. Så även denna gång.
Det var så underbart kul att få träffa, prata och krama om Klara. Att bara få umgås, att vi sen gjorde det i NYC kändes både konstigt och häftigt. 


Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se