Silver Bay

I fredags tog jag bilen upp till Silver Bay för au pair skola. Åkte själv och var inte alls taggad för en helg där. Tänkte att jag skulle få gå omkring själv. Men det blev precis helt tvärtom.
Jag träffade tre personer från au pair skolan i augusti vilket var väldigt kul!
Och så träffade jag en jättetrevlig tjej, Annica, också. Henne umgicks jag med tillsammans med en tjej från Brasilien. Så kul!
På middagen i lördags tittade jag runt i bordet som jag satt vid och där satt två tjejer till från Sverige, en från Brasilien, två från Tyskland, en från Frankrike och en från Estonia. Det är så häftigt att träffa människor från olika delar av världen. Vi har alla något gemensamt, vi är au pairer, men våra liv är ändå så otroligt olika. Det är så intressant att prata med dem.

Jag tog klasser som Icecream making (då vi gjorde pizza, jelly, "ants on a log" och glass), communications and slang, personality styles, healthy lifestyles och photography. Fotografikursen var den roligaste. Jag lärde mig lite nya saker och mycket nytt om vad jag kan göra med min kamera. Vi fick också tid att gå ut och ta lite kort vilket var jättekul!

Silver Bay är så fint, omgivingen är så rogivande och vacker. En eftermiddag paddlade jag kanot tillsammans med en annan tjej och utsikten med bergen är så otroligt fin!
Annica sa att det påminde om pensionatet i Dirt Dancing. Har inte tänkt på det förut men hon har så rätt. Det är så fint! Maten var också riktigt god!! Frossade i allt gott som serverades till frukost!

Jag åkte till Silver Bay med tanken att det inte skulle bli så himla kul men jag hade en jättetrevlig och kul helg då jag träffade jättehärliga människor!



Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se