Summer Jam 2009

Igår efter att ha jobbat ett par timmar begav jag mig till Summer Jam 2009. En tillställning med en mängd artister (artister som spelas flitigt på radion här). Där träffade jag tre tyska au pairer och vi satt på en filt i gröngräset och lyssnade på artisterna. Solen sken, och det var riktigt varmt och fint väder. Jag var där för att jag ville se två artister: Thriving Ivory och Jesse McCartney. Kände mig som ett riktigt tjej fan när vakten i kassan frågade vem jag var här för och jag svarade: "Jesse McCartney".
Vi satt och pratade och hade trevligt! När Thriving Ivory kom på scen var jag tvungen att ställa mig upp. Helt magiskt när han sjöng "Angels on the Moon"´. Den är såå bra och jag kunde ju inte låta bli att tänka på Louise. Detta var vår sång!



Efter ett tag var tyskarna tvungna att gå. Men Jesse McCartney hade ju inte sjungit än så jag stannade. I brist på lunch och något att göra gick jag och köpte mig något att äta. En pretzel och en läsk senare var jag 100 kr fattigare.
Gick bort till tältet där McCartney hade skivsignering. Det var helt galet! Tjejerna var helt galna och skrek och skrek. Och där satt Jesse med sina solgalsögon och signerade och på varsin sida stod en vakt även dem med solglasögon.
Efter ett tag reste han sig upp, tittade ut över tjejerna som skrek, satte sig i en golfbil och åkte iväg.



Nu när jag redan spenderat en massa pengar på mat kunde det ju inte skada att spendera lite till så jag köpte glass. Men inte vilken glass som helst utan Framtidens glass. Det ni! Jag tog smaken "Rainbow", den var god! 
Ställde mig och väntade tillsammans med alla andra tjejer på att Jesse McCartney skulle komma. Till slut kom han och bjöd på en riktigt bra show. Hans låtar var ritkigt bra, några hade jag hört innan. Att beskriva hur tjejerna skrek går inte, det var öronbedövande. I en låt skulle han ta upp en tjej på scenen. Folk blev helt galna och skrek. Till slut tog han upp en tjej på scenen som såg ut att vara ganska gammal, kanske 30 år. Han sjöng en låt till henne och de andra tjejerna i publiken var helt galna och skrek. Vissa fällde till och med tårar för att de var så avundssjuka. Inte jag dock! Men hade han valt mig hade jag ju inte tackat nej.
Mycket bra show med andra ord. När den var slut åkte jag nöjd hemåt.

 
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se