Trött och stressad

Jag har nog ganska lätt för mig att stressa upp mig och nu är jag inne i en sådan period. Jag är stressad över allt jag ska fixa inför min lilla midsommarfest jag ska ha för min värdfamilj på söndag. Det är inte så mycket att fixa egentligen men när man ska vara borta hela helgen så känns det som det.
Och jag hade visst glömt bort hur man gör kransar. Ska det verkligen vara så svårt? Tydligen och bra blir dem ju inte heller.
Men så försöker jag tänka att de vet inte hur det ska se ut och de uppskattar nog bara att jag försöker. Jag har inte tid att lägga ned en massa energi på FEM kransar, det går inte. Målet är bara att få ihop fem kransar i alla fall. Så det ska jag syssla med ikväll. Min värdmamma var jättesnäll och lät mig sluta tidigare så jag kunde åka och köpa sill. Hon ska på söndag också åka och handla lite som jag behöver plus hjälpa mig. Så snällt!
Min kloka mamma sa: Jag får inte glömma bort att njuta själv och inte bara se till att alla andra har det bra. Så sant!
Det behöver inte bli en perfekt midsommar. Lite sill, lite nubbe och små grodorna så har jag väl visat vad midsommar är?? Det kommer nog bli bra så jag ska inte stressa upp mig. Sen är det ju fyra barn också, och hur stor är chansen att alla fyra barnen vill ha på sig kransarna? Oavsett så får jag ta det som det kommer och jag tror det kommer bli en trevlig kväll i alla fall. Det enda jag vill ha är en bild på alla fyra barnen tillsammans med mig med kransarna på. De behöver inte le, bara alla vi på en och samma bild.
Den kan ju i alla fall inte bli värre än förra året då jag låg helt ensam hemma med magsjuka på Midsommarafton. Och jag lever ju fortfarande. Så detta kommer att bli bra, sluta stressa Mathilda!

Innan jag går och lägger mig ska jag försöka packa till Au pair skolan på Silver Bay som jag åker till direkt efter jobbet imorgon.

Jaa, jag ser verkligen fram emot att få visa min värdfamilj midsommar. Men samtidigt ser jag fram emot när det är över.
Jag går just nu på extra batterier och snart behöver de laddas om.

Ha en jättetrevlig Midsommarafton!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, sluta stressa upp dig! Du fixar det där med kransarna, jag lovar! Fick jag ihop en i morse efter endast tre timmars sömn så fixar du det lätt ;) KRAM och ha en fin dag!

2009-06-19 @ 16:07:40
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se