Melodifestivalfinalen 2009

Så var det dags för Melodifestivalfinal och så här tycker jag om årets finalister:

Måns Zelmerlöf "Hope & Glory" -
Den här låten tycker jag om. Den låter ganska mycket som hans andra låtar men det gör ingenting för jag älskar dem. Mycket bra låt med härliga Måns.

Caroline af Ugglas "Snälla snälla" -
Njae, jag är inget fan av denna sångerska och inte utav denna låt heller. Dock är den bättre än de andra låtarna av henne som jag har hört.

Agnes "Love love love" -
Jag tycker om den här låten. Skön discolåt som sätter sig på hjärnan.

H.E.A.T "100 miles" -
Den här låten gillar jag. Framförallt refrängen. Bra låt!

Emilia "You´re my world" -
En fin låt men inte så mycket mer.

Alcazar "Stay the night" -
Jag brukar tycka om Alcazars låtar och det gör jag även denna gång. Det är en bra discolåt spm man blir sugen på att dansa med till.

Sarah Dawn Finer "Moving on" -
Den här låten tycker jag är jättefin och passar perfekt till Sarahs vackra röst. Gillade hennes nummer skarpt. Speciellt när hon åkte upp på peidestalen. Mycket fin och bra ballad! Jag gillar den!

E.M.D "Baby, Goodbye" -
Detta är en bra låt som garanterat kommer att spelas mycket på radion. Den är svängig och bra.

Sofia "Alla" -
Jaa, så var det ju grekiska hon sjöng på och inte svenska. En helt okej låt, men ingen vinnare.

Molly Sandén "Så vill stjärnorna" -
Detta är en riktigt fin låt och hon har en vacker röst. Men jag är, av någon anledning, emot att en ballad ska vinna Melodifestivalen. Så en mycket bra låt, men ingen vinnare.

Malena Ernman "La Voix" -
Tyckte inte alls om denna låt när jag hörde den första gången. Men nu när jag lyssnat och sett hela låten så måste jag erkänna att den faktiskt är helt okej. Vissa delar av låten är faktiskt bra!


Så vem tycker jag, efter denna korta bedömning, ska vinna Melodifestivalen 2009?
Jag brukar vaje år ha en favorit. men det har jag inte i år. När jg har tittat runt lite har jag märkt att Caroline af Ugglas ä en favorit men framförallt Malena Ernman. Och av dem två tycker jag Malena Ernman ska vinna. Hon har ett annorlunda nummer och det skulle kunna slå utomlands.
Nej, det här var svårt. Tyvärr kära läsare men jag har inte direkt någon favorit. Jag tycker jättemycket om Sarah Dawn Finers låt men vill inte att en lugn låt ska vinna. Måns, Agnes eller Alcazar kanske?? Eller varför inte Malena Ernman så kanske chansen att vinna Eurovision song contest blir större. Vem vet?!
Den låt som jag går runt och sjunger på och som har fastnat är Sarah Dawn Finers låt. Den är så bra, men som sagt en ballad. Fast jag kanske kan ändra i min tanke om att ingen ballad ska vinna?

Jag lämnar över till Svenska folket! Låt bäste man/kvinna vinna på lördag i Melodifestivalen 2009!




Kommentarer
Postat av: Emilie

Tack så mycket för ditt svar, hjälpte verkligen :)

Ja visst är det svårt att veta vem som ska vinna i år... alla andra gånger tycker jag i alla fall det vart någorlunda lätt. Fast skulle inte bli förvånad som svt gör så att ALLA vinner bara för att den skulle gå hem i öst. Så typiskt. Man är ju inte med för att smöra till sig en vinnarplats, man skickar ju ett bidrag som landet GILLAR och sen hoppas man det vinner :) Oj, finalen är ju idag! Får se hur det går med den sen :)



Kram

2009-03-14 @ 10:03:40
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Emilie

Alltså låten "alla" :P

2009-03-14 @ 10:04:03
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se