Min namnsdag!

I lördags, den 14 mars, hade jag min namnsdag! Min namnsdag brukar inte firas så mycket men det var kul att berätta om det för min värdmamma då de inte har detta i USA. Jag sa att jag kanske får ett par strumpor och blommor av min familj och kanske något av mormor och morfar. I år fick jag ett kort från mormor och morfar, ett kort från familjen och ett kort från Martina. Tack!

I fredags, dagen innan min namnsdag, kom mina värdmorföräldrar hit. Det lagades mat och de sa att vi kunde säga att det var min namnsdagsmiddag. Snällt tänkte jag och tog barnen på en promenad. När jag kommer hem står det en jättefin blomma på mitt rum med ett fint kort från mina värdmorföräldrar. Så snällt! Det var fina vårfärger!
Gick ner och åt och då kommer den äldsta tjejen med en present till mig, det var en box med High School Musical på. Hon känner mig kan man väl säga. Så gullig hon är! Får ett kort av min värdmamma och ett annat kort där det stod att jag var bjuden på Sushimiddag med mina värdföräldrar. Det ser jag verkligen fram emot! Fick även lakrits och swedish fish. Så snällt!
Barnen ville sitta vid mig och äta. Och den näst äldsta var väldigt på och kramades och sa hur mycket hon älskade mig. Sen tittar hon på mig med sina bruna ögon och frågar: " Ska du åka hem nu?". Det gjorde så ont att höra det. Jag försäkrade henne om att så inte var fallet. Tanken på att detta skulle vara en avskedsmiddag kändes hemskt, att en sådan någon gång ska komma känns fruktansvärd. Tur att den inte kommer än.
Helt plötsligt säger min värdmamma att hon köpt min favorittårta. Blev jätteglad! Jag blev jätteförvånad när hon tog fram den och det stod "Happy Name Day" på den. De i affären hade inte riktigt förstått vad det var för nåt, min värdmamma hade sagt att det var en svensk sak. Kul!
De satte i ljus och sen sjöng de " Happy Birthday to you" men dagen till ära sjöng de "Happy Name Day to you". Haha, det var så kul! Sen fick jag blåsa ut ljusen och skära tårtan samtidigt som jag önskade mig något. Sedan åt vi den och den var som alltid lika god.

Jag har aldrig blivit såhär firad på min namnsdag förut. Det kändes som min födelsedag men det var så himla snällt och gulligt av dem. Det värmde verkligen! Och jag kommer alltid att minnas min namnsdag här i USA!

 
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se