Penga glädjeskutt

Blev väldigt glad när jag gick in för att kolla mitt konto precis. Jag hade vääldigt mycket pengar vilket gjorde mig jätteglad! Sedan den 27 februari har jag bara haft inkomster, inga utgifter. Det blir lite komiskt när man tänker på att Louise åkte den 26 februari.

Men men nöjd och glad är jag idag men imorgon kommer en hel del pengar att försvinna. Det blir en kort och dyr skidresa. Men det gör inget för jag har velat åka skidor här i USA och nu ska jag få göra det. Och inte var som helst heller. Jag ska åka skidor i Lake Placid, ett ställe jag velat besöka och försökte komma till nu i vintras men det blev inte av. Men nu blir det det! Lake Placid har hållt OS och sägs vara ett jättefint ställe, så det ska bli riktigt kul att komma dit!


Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

HAHAHHA jag tror inte det är ödet eller bara rena turen varför du bara har inkomster nu. Det säger sig själv, vi=pengar...ja, det går väl sådär.

Vet du förresten hur dyrt det känns i Sverige nu? Jag var inne på MQ och såg såååå mycket fint men så ser jag summor som 599 kr...huh? Vart tog 10 dollar, 30 dollar och 55 dollar vägen? Nej usch och fy. Idag på Let's dance så var svenska high school musical och uppträdde. Uuurkassa just för att jag vet att du inte hade gillat det. Det går inte ens att jämnföra med USA förutom att de hade valt skådespelarna efter deras hårfärg tror jag haha.



Och Melodifestivalen ja...Nej du jag håller på det där "Mexico bandet" som såg ut och lät som ett skämt. De är med i Norrköping imorgon eftersom de gick till andra chansen.



Mathilda, vart jag vill komma är att jag saknar dig otroligt mycket. Våra samtal om allt och alla, middagar och jaa...allt. Jag inser verkligen att au pair livet är once in a lifetime så tar vara på det. Det finns inget här i Sverige som ens går att jämnföra eller uppnå till vad man gör i USA under tiden man är där. Tänk på dig själv i första hand och vill du så tycker jag att du ska förlänga. Jag tar hand om Norrköping så länge, jag lovar dig!!



Mail kommer i helgen!

Hälsa alla från dig.

Stora och många kramar

Louise

2009-03-07 @ 01:40:59
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: sarahs mamma/ Ingegerd

hoppas ni får en härlig skiddag, med fint väder och fina pister, låter underbart bara att få se detta ställe!!!

2009-03-07 @ 17:16:27
Postat av: Anna

Mathilda, behöver jag säga hur avundssjuk jag är? Själv fick jag nöja mig med en dag i Romme... Esset är ju iofs inte helt fel, men ändå. Jag saknar dig!

2009-03-08 @ 00:46:15
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/
Postat av: Wadells

Hej

Lycka till med skidåkningen. jag är inte ett dugg avundsjuk. kommer du ihåg när allt startade i Kläppen?

Vilken skidåkning och vilken underhållning vi hade på kvällarna.

Kram Mikael och Maria

2009-03-08 @ 08:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se