St Patricks Day

Idag är det St Patricks Day i USA. Den firas väldigt stort av människor som har irländskt ursprung och är man student så dricker man öl från tidig morgon till sen kväll. Många äter också cabbage och corn beef.
Nästan alla klär sig i grönt. Eftersom jag är i USA ville jag ju också klä mig i grönt men inga gröna kläder hade jag så på morgonen begav jag mig ut och köpte mig ett grönt linne. Kom också på att jag fick ett fyrklöver av Louise i present så det var ju mer än perfekt. Hann också med lite annan shopping såklart.

Vårkänslorna är verkligen starka just nu. Solen lyser och vi har 50 F (10 C) här i Albany. När jag gick till affären luktade det till och med vår. Underbart! Kan man annat än le just nu?? Jag känner mig så lycklig!

Ha en bra dag! Happy St Patricks Day!

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se