South Carolina Dag 4 och 5

Dag 4

Vi hade en lugn och skön förmiddag. På eftermiddagen åkte vi till en lekpark och lekte. Jaa, det var väl ungefär så vi spenderade den dagen. Humöret var inte på topp pga det dåliga vädret.

 

Dag 5

Var mulet väder även denna dag. Jag och min värdfamilj åkte till ett ställe där de hade växter och blommor osv. Vi tog en tågtur och såg träd, blommor, krokodiler och sköldpaddor. Kul! De hade också ett "petting zoo" där man kunde klappa djur som kanin, rådjur, getter och grisar. Barnen tyckte det var jättekul! Jag var mest rädd, haha!

Solen tittade fram och det var varmt så när vi kom hem skyndade vi oss att ta på oss badkläder och så gick vi till poolen och badade. Riktigt kul och skönt!

 
  

 

 
I Charleston, South Carolina, där vi var är de kända för sina korgar som är gjorda av sjögräs (tror jag). Det är väldigt fina men riktigt dyra.

På kvällen följde jag med "grabbarna" på baseball. Med grabbarna menas min värdpappa, värdmorfar, värdmorbror, och två kusiner. Detta var min första baseball match och när jag såg planen så kändes det verkligen så amerikanskt. En känsla som inte går att beskriva! Jag försökte lära mig reglerna och det påminner en hel del om brännboll. Det var kul att titta på men matchen var så oerhört lång, ca tre timmar. Det var lite för långt. Men det var riktigt kul att ha varit på en baseball match! Kul också att sitta så nära för när vi åker för att se Yankees gissar jag på att spelarna kommer att se ut som myror.

  

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se