Sovdags

Nu är det dags för mig att sova. Har haft en lång dag så jag kommer garanterat att somna gott!
Killen var inte på sitt bästa humör idag. Den lilla charmiga killen som min familj fick se när de var här var inte riktigt lika charmig idag. Men så fort han lugnar ner sig så blir han så där söt och charmig så man inte kan göra annat än le.
Dock har jag inte gått med ett leende hela dagen idag så jag går till sängs och hoppas att dagen imorgon blir bättre för då har jag också en lång dag. Något säger mig att det kommer den att bli.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Erica

De skulle vara roligt att veta vilken ålder och om de är pojkar eller flickor dina värdbarn ? :D

2009-05-05 @ 06:58:07
Postat av: Cecilia

Tack så mycket! Det fick ajg absolut, jag har tänkt ungefär så också på de frågorna. Men det kom upp några nya också, tack så mycket! Kram

2009-05-05 @ 15:10:27
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej Mathilda.



Ja visst är det konstigt, jag glömmer också ibland att vi inte har träffats. Vi måste se till och göra det någon gång! Jag fick en match med en familj med dom var så långsamma på att bestämma sig om dom ville träffa mig eller inte så nu letar dom efter en annan istället. Jag hoppas verkligen jag får stanna kvar i USA och allra helst nära DC. Stämningen här är mycket bättre än vad hade kunnat drömma om, det är nästan ingen skillnad mot innan. Men det kommer kännas konstigt i helgen när jag lämnar familjen. Vad roligt att du bestämt dig för att stanna, jag tror du gör helt rätt!

Ha det bra, kramar!

2009-05-05 @ 19:09:52
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: anna back

Hejsan!



Jag heter Anna Back och har en skoluppgift som har ämnet " Au pair - ensam i främmande land". Jag skulle vara jättetacksam om du kunde hjälpa mig lite.

Eftersom ämnet handlar mest om ensamhet så undrar jag:



• Hur är det att komma till ett helt nytt land?



• Är det svårt att göra sig förstådd ibland eftersom det är ett annat språk och man kan inte uttrycka sig lika bra som hemma?



• Hur är det att inte har några arbetskamrater? Även om du träffade andra au pairer så hade de det ju inte lika som dig pga. olika familjer.



• Kände du dig ibland annorlunda för att du inte hade lika kultur och traditioner som familjen du bodde hos?





Även om du hade det jättebra så måste du väl trots allt känt dig ensam någon gång. Man kan ju ha det jättebra men ändå känna sig ensam vissa stunder fast än man är hemma i sitt land.



• Var det någonting specifikt som gjorde att du kände dig ensam? Av någon anledning du aldrig har känt dig ensam förut men som kom av au pair-jobbet.



• Vad var det som gjorde att du kunde känna dig ensam ibland och varför?



• Hur gjorde du för att minska saknaden av de nära och kära där hemma?







Tack på förhand, Anna Back.

2009-05-05 @ 20:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se