Strept Throat

Det är inte min dag idag.


Jag mådde dåligt imorse när jag vaknade och bestämde mig för att åka till läkaren. Hade hoppats på att det skulle bli bra av sig själv men detta var ju sista chansen innan vi åker på semester. Så jag begav mig till läkaren där det konstaterades att jag hade strept throat. Medicinen jag fick förra gången var jag allergisk emot så jag fick en annan medicin.

Åkte till apoteket för att hämta ut min medicin och fick en chock när jag skulle betala. Redan förra gången fick jag veta att min försäkring inte täcker medicinkostnader. Då kostade medicinen 12 dollar (ca 100 kr), nu fick jag betala 100 dollar (ca 800 kr). Helt sjukt! Hur kan medicin vara så dyr?? Det var inte kul att sträcka fram kortet kan jag tala om.


Åkte hem och nu ska jag vila. Läkaren sa att jag är smittosam i 24 timmar så jag skulle helst inte jobba med barnen. Tur att min värdmamma är hemma och snart kommer min värdmormor för att hjälpa till. Är lite rädd att jag har smittat barnen, den minsta ska till doktorn i eftermiddag för att kolla så att hon inte har det.


Så här ligger jag i mitt rum smittosam och mår inget vidare och önskar faktiskt inget hellre än att det skulle vara en helt vanlig helg i helgen. Inte helg då vi ska på solsemester.

Men förhoppningsvis mår jag bättre snart. Jag håller tummarna, något resultat måste ju den 800 kronors medicinen ge. Helst på en väldigt kort tid!


Det är inte min dag idag. Farbror doktorn sa att jag har strept throat. Jag är smittosam och fick betala 800 kr för lite medicin. Jag är inte på humör. Dagen innan semestern och allt.

Nu ska jag ta och sova lite.


Kommentarer
Postat av: emma

krya på dig! hoppas dy får det bra på semestern :) vart var det du skulle?

2009-05-15 @ 19:20:28
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se