Tummeliten

Jag har ett tips till er därute om ni har en lång arbetsdag och inte vill säga något men ändå inte vill jobba mer för dagen. Skada er! Det var precis det jag gjorde idag och vips så var min arbetsdag slut.


Okej, såklart rekommenderar jag det inte för oj vilken smärta.

Jag stod och fixade med middagen och skulle bara lyfta lite på locket till en konservburk. Fick en sådan plötslig smärta, drog bort fingret och det som jag såg fick mig att nästan skrika. Det såg ut att vara ett djupt sår. Min värdmamma var framme med papper och jag satt och höll det och grät, det gjorde så fruktansvärt ont, och så tror jag att jag blev rädd också när jag såg såret. Min värdmamma sa att det nog så värre ut än vad det var. Hon tog sig en titt på det och direkt efteråt tittade hon på klockan för att se om vi skulle hinna till Vårdcentralen innan de stängde. Men jag har tur, min värdmamma är sjuksköterska och hon tittade på såret och sa att det var djupt men på rätt sida där inga nerver sitter. Hon sprutade vätska på det, la på salva och satte på bandage. Jag hade också tur att min värdpappa precis kom hem så att jag inte lämnade henne i rena kaoset. Min värdpappa åkte med några barn för att köpa bandage och när de kom hem hade de köpt med sig "Swedish Fish". Så snällt! Den näst äldsta tjejen sa hela tiden att hon älskade mig, kom fram och gav mig kramar och sa att hon hoppades att jag snart skulle må bättre. Killen sa "det kommer att bli bra" och den minsta kom och ville mysa med mig. Så söta! Allla var ju där när de hände så de såg ju mitt lilla "utbrott". De är bara så rara och söta! Jag är glad att min värdmamma var hemma och det var hon också för hon tyckte det såg ut som att jag skulle svimma. Det tror jag inte, men vem vet. Såret såg så djupt och äckligt ut.


Nu sitter jag i alla fall här med bandage på tummen. Det är bättre men det värker fortfarande. Förhoppningsvis är väl det ett tecken på att det läker. Det var min högra tumme och redan nu märker jag hur vardagliga saker helt plötsligt är mycket svårare.


Ja, det var min lilla trevliga historia. Hoppas ni får en trevlig helg!

Och jag lovar, hoppas i alla fall, att helgen ska bjuda på trevligare inlägg.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se