Chocktillstånd

Hemtelefonen ringer och min värdpappa svarar och säger sen att det är till mig.

Jag: "Hi! It´s Mathilda."

" Hej det är Joel" säger personen i andra änden.

JOEL!! Min vän Joel, som jag inte pratat med på 15 månader. Vilken chock! Sen kom nästa chock. Han och Martina (som kom hit och hälsade på mig i somras) landade i NYC ikväll. De befinner sig i New York City! Så det undrade om jag ville träffas. Haha, vilken fråga! Men jag var så chockad att jag bara skrattade. De hade inte velat säga något om sin resa så de kunde överraska mig, och man kan ju lugnt säga att de lyckades. Jag är fortfarande i chock!
Så på söndag åker jag upp och träffar dem innan luciaövingen. Så oväntat men så fruktansvärt kul!!

Ska bli så kul att få träffa Martina igen, men ska bli oerhört kul att se Joel igen som jag inte träffat på 15 månader!! Trodde att jag skulle träffa dem när jag kommer hem över jul. Inte visste jag att det skulle bli tidigare än så. Åhh, så kul!

Som sagt, jag är fortfarande i chock. Det kommer nog ta ett tag innan den lägger sig. Önskar att tidsskillnaden inte var så stor mellan USA och Sverige för jag vill så gärna ringa hem och berätta för mamma och pappa.

ÅHH, jag är så glad!

Har haft en bra arbetsdag också! Och nu väntar Grey´s Anatomy och Private Practice. Ska nog ta och fira med lite glass!

AHHHH!!!! Vilken övveraskning! Ibland händer minsann oväntade saker!

Hoppas ni har haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi kan ju läsa din blogg när du sover, då känns tidsskillnaden inte så stor! Vad häftigt med Joel och Martina!!!Glädjen blir nästan ännu större när man blir överaskad på det här sättet av sina vänner. Ni kommer få en kanon mysig söndag i NYC!

Älskar dej!

2009-11-20 @ 07:42:58
Postat av: Anonym

Hej jag har lite frågor om Au pair livet.

På de flesta sidor står det att man får två veckors betald semester per år, men är det möjligt att ta ut mer, fast obetald?

Hur ofta har du varit i Sverige under din tid som au pair?

;D

2009-11-20 @ 23:04:16
Postat av: Erika

haha, ja sitter här o skrattar för mig själv :D ja förstår att du blev glad! Vi har vetat de lääänge ;)

2009-11-24 @ 10:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se