Julbasar och Julgröt

Känns lite dumt att tipsa om något som redan har varit. Men några av er som läser min blogg kanske kommer att vara i närheten av New York City nästa år runt den här tiden och då vill jag tipsa om Svenska Kyrkans Julbasar. Den pågick i helgen som var och jag sprang på den när jag skulle ha Luciaövning. De hade MASSOR av saker. Alltifrån svenska julprydnader, Luciasaker till godis och mat. Hade inte jag åkt hem över jul hade jag shoppat loss där. Perfekt för den som vill fira en svensk jul i USA. Det fanns så mycket fint och gott! Och det var bara så kul att gå omkring och se allt som man känner igen.
Köpte lakrits till min värdpappa och sen ser jag helt plöstligt en förpackning som det står "Porridge Rice" på. Grötris! Jag som har velat koka gröt, riktig gröt, här. Åhh, lyckan var total. Så fö 4 dollar köpte jag förpackningen och snart ska det kokas gröt. Så glad är jag!
Så är ni blivande au pairer som kommer att befinna er nära NYC nästa år runt november/december så kan jag verkligen tipsa er om Svenska kyrkans julbasar!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det ska jag försöka komma ihåg :)

2009-11-24 @ 21:23:44
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se