Tacksamhet

Det finns mycket att vara tacksam för här i livet. Men det är inte ofta man stannar upp och tänker på det. I dag är det Tanksgiving här i USA och det är en dag då många stannar upp och tänker lite extra på allt de är tacksamma över. Det är viktigt tycker jag att man bara inte tar allt för givet.

Så dagen till ära tycker jag att vi alla, oavsett var i världen vi än befinner oss, stannar upp och tänker vad vi är tacksamma över. Jag tycker också att vi ska visa tacksamhet. Berätta för din mamma/pappa/mormor/farfar hur mycket du uppskattar dem eller hur glad du är att just dina vänner är dina vänner. Det kan vara vad som helst. Det är så lätt att bara ta det för givet och köra på i sin vardag. Men låt oss ha "Thanksgiving Day" inte bara i USA utan överallt, var du än är.

Jag är tacksam över att jag har en kärleksfull familj och underbara vänner.
Tacksam över att jag har en familj här i USA som bryr sig om mig.
Tacksam över allt jag får se och uppleva.
Tacksam över livet!


Så stanna upp och tänk till: Vad är du tacksam över?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!



Är det mycket jobb med att ta hand om 4 barn? I vilka åldrar är barnen? :)



Ha det bra!

2009-11-26 @ 19:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se