Thanksgiving Day

I torsdags var det Thanksgiving här i USA. Morgonen började med att vi såg Macy´s Thanksgiving Day Parade på tv:n. Det är en parad med artister, marching bands, scener ur Broadway musikaler, och stora ballonger föreställande bland annat Spindelmannen, Duracellkaninen osv. För många är det en tradition att se denna parad på tv:n. Och flera hundra tusen ser den på plats i New York City.



Efter det ställde jag mig i köket och där kändes det som att jag stod hela dagen med undantag för att gå på toan med den minsta. Mycket mat blev det! Vi var hemma hos hos på Thanksgiving och hit kom min värdpappas mamma och hennes kille och sen min värdpappas mormor och morfar.


Förrätten som är såå god. Det är ost inuti brödet men någon röd sås som man lägger på kex.
Såå gott!



Blomarrangemang




Kalkonen i ugnen

När kalkonen stod i ugnen, det tar flera timmar för den att bli klar tror att våran tog ca 7 timmar, så tog jag och min värdmamma en promenad i det sköna och soliga vädret. Så skönt och trevligt! 
Sen var det in till köket igen och förbereda det sista inför middagen. 


Middagsbordet är dukat och klart


Cranberry sauce


Kalkonen är äntligen klar. Vi väntade och väntade på den.

När kalkonen äntligen var klar var det dags för middagen. Det var jättegott! Tackbön (grace) bads innan. Min middag blev dock lite avbruten på grund av en liten pottolycka. Men maten var så lyckad!


Potatismos, kalkon, stuffing, sås, gröna bönor, sweet potatoes och Cranberry sauce =
En riktig tradionell Thanksgiving middag.




Efter maten var det dags för efterrätt. Vi hade pumpapaj som min värdmamma gjort och äpplepaj som jag hade gjort. Sen hade min värdpappa köpt cheesecake. Så det var fullt på Dessertbordet.






Efter maten var det dags att ta tag i disken. Vilket inte var roligt för man såg inget slut på det. Släkten åkte hem och vi jobbade på i köket och det var en härlig känsla när allt var klart. Barnen var i sängen och disken var diskad.

Detta var en riktigt mysig, trevlig och god Thanksgiving. Precis som det ska vara!
Hela dagen hade jag en julkänsla, det kändes som att det var jul. Mysig känsla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se