Vad händer sen?

Jag vill backpacka i Asien.
Jag vill utforska Australien.
Jag vill volontärarbeta i Afrika.
Jag vill tjäna pengar i Oslo.
Jag vill semestra i Grekland.
Jag vill stanna i USA.
Jag vill njuta av att vara hemma i Sverige.
JAG VILL JAG VILL JAG VILL.

 



Det är mycket tankar som virvlar runt runt just nu.
Vad händer efter Au Pair livet?
För även om jag vill det eller inte så kommer dagen då detta tar slut.

Att vara Au Pair är inget lätt jobb, nej tvärtom, trots att det är underbart och givande så är det ett krävande jobb som gör att man känner sig helt slut vissa dagar. Men trots mycket jobb osv så lever man ändå i sin lilla bubbla här borta. Man pausar verkligheten för ett tag.
Men sakta men säkert smyger verkligheten på en. Vad ska man göra när ens Au Pair år tar slut?
Ska man plugga och vad ska man då plugga? Om man inte ska plugga så måste man ta tag i jobbsökandet så man får pengar.
Men mest av allt vill jag fortsätta resa och se världen.

Jag gillar au pair livet. Jag har ett jobb att gå till, jag får en liten inkomst varje vecka. Jag får se nya plaster och varje dag känner jag att jag har åstadkommit något och jag känner mig nöjd och glad över vart jag är i mitt liv just nu. Jag står på egna ben, lär mig nya saker och utvecklas varje dag. Det är inget dåligt liv att leva. Jag tycker om det! Men det är som sagt en liten bubbla på ett sätt.

Men vad händer efter detta? Vad händer när jag måste ta tag i verkligheten?

Jag känner mig inte redo än. Jag vill inte ta tag i det. Samtidigt är det mycket jag vill. Men jag stannar gärna kvar i min lilla bubbla ett tag till. Min Au Pair bubbla.
Det känns tryggt och bra!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är så skrämmande att man inte kan hinna med allt, och att man måste välja. Eller hur?

2009-11-12 @ 20:39:37
URL: http://aupairis.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Har följt din blogg ett tag och nu är jag påväg till USA själv :) Undrar lite grejer som jag hoppas du kan svara på.

Har blivit matchad med en familj som bor ca en timme utanför Washington DC i en lite mindre stad. Tror du att det kan bli tråkigt att bo så långt ifrån? Detta är också min första matchning så känner mig lite osäker, men familjen verkar jätte trevlig! Hur många matchningar tod det innan du valde din familj?

Skulle vara jätte glad om du ville svara på detta :) Kram Lina

2009-11-13 @ 13:06:36
URL: http://linamedl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Har följt din blogg ett tag och nu är jag påväg till USA själv :) Undrar lite grejer som jag hoppas du kan svara på.

Har blivit matchad med en familj som bor ca en timme utanför Washington DC i en lite mindre stad. Tror du att det kan bli tråkigt att bo så långt ifrån? Detta är också min första matchning så känner mig lite osäker, men familjen verkar jätte trevlig! Hur många matchningar tod det innan du valde din familj?

Skulle vara jätte glad om du ville svara på detta :) Kram Lina

2009-11-13 @ 13:08:10
URL: http://linamedl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Har följt din blogg ett tag nu och nu är jag själv påväg mot USA :) Har lite frågor som jag hoppas du kan svara på :)

Har blivit matchad med en familj ca en timme utanför Washington DC och dom bor i en liten mindre stad. Tror du det kan bli tråkigt att bo så långt ifrån? Detta är också min första matchning så lite osäker på om man ska välja första liksom. Familjen verkar väldigt trevlig men vad tycker du man ska tänka på när man ska välja familj? Och efter hur många matchningar valde du din familj? Skulle vara jätte snällt om du svarade på dessa :) Kram Lina

2009-11-13 @ 13:13:02
Postat av: Anonym

Haha förlåt om jag fyller upp hela din kommentar sida! Blev nått knepigt med min dator så trodde inte att kommentaren laddats upp. Kanske kan ge nån ett gott skratt, ja gjorde det iaf!! Ha en bra dag :) /Lina

2009-11-13 @ 13:19:50
Postat av: Emilia blivande aupair i Los altos

Det är verkligen inte lätt att veta vad man vill.. Tvärt om, RIKTIGT svårt.. Så mycket man vill hinna med oxå ju

2009-11-17 @ 11:51:57
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se