Vänner i New York City

I Söndags blev det tåget upp till New York City. Vilken härlig känsla att få krama om Martina och Joel. Martina träffade jag i augusti men Joel har jag inte träffat sedan förra augusti. Men allt kändes precis som vanligt. Som Joel sa: "Det känns som att jag träffade dig igår".
Men lite uppdatering om våra liv behövdes så vi satte oss på Times Square med varsin kaffe och pratade och pratade och tittade på folk. Så trevligt och kul!
Sedan blev det lite kikande i souveniraffärer och en sväng in i M&M affären. Efter det började magen kurra och det blev att leta upp ett matställe. Hamnade till slut på en skottsk restaurang där vi åt en jättegod pastarätt med pesto, svamp, kyckling och soltorkade tomater.
Efter den goda middagen var det tyvärr dags att säga hej då. Jag ville inte att det skulle ta slut. Det var så kul att umgås med dem! Men allt roligt har ett slut så även detta. Då var det skönt att kunna säga att vi ses om 3 veckor igen. Det var så kul att träffa dem och de lyckades verkligen med sin överraskning!


Frukost på tåget





Så efter att ha sagt hej då begav jag mig bort till svenska kyrkan.
På vägen såg jag en misshandel, en man som slog ner en annan man. Läskigt men som tur var var jag inte själv utan det var massa människor där och polisen var på väg.

Luciaövningen gick bra och jag ser så mycket fram emot när vi ska sjunga. Nu är biljetterna köpta också så min värdfamilj kommer och tittar på mig vilket känns jättekul!
Efter övningen bar det av hemåt efter ännu en underbar dag i New York City!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se