Bra men låång dag

Jag är supertrött men jag lever. Eftermiddagen gick jättebra. Barnen skötte sig utmärkt och lekte bra ihop alla fyra. Sen bakade vi chokladbollar vilket också gick bra. Sedan blev det middag och iväg till simskola. Då kände jag tröttheten komma. Den minsta ville inte sitta still och titta. När simskolan var över åkte vi hem och jag lade killen och sen plockade jag iordning. Sen la jag de andra barnen.
Det tar på krafterna. Man ska ta hand om fyra barn men sen ska man plocka iordning och fixa också. Helt slut satte jag mig och åt med min värdpappa.
Är trött, men hade som sagt en bra dag då barnen skötte sig och lekte såå bra alla fyra! Det kunde ju ha varit annorlunda, så jag är tacksam!

Nu är det dock bums i säng. Klockan är ställd på kvart över sex men barnen väcker mig när de vaknar så jag anar att det blir tidigare. De är glada över att de ska väcka mig imorgon. Det är inte jag!

Imorgon är det fredag! Hoppas ni får en bra sådan!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack:) Ja jag håller tummarna för att nått händer i helgen... :)

2009-10-16 @ 11:39:32
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Förtvivlad

Hej! Jag läser din au pair blogg o tycker den är superbra.. jag är själv au pair i europa o är i en superjobbig situation o undrar om du skulle kunna råda mig lite? (du som är rutinerad:)) Det är superjobbigt så skulle vara så himla tacksam, hur kommer man i kontakt med dig? hälsn från en förtvivlad i la France

2009-10-16 @ 14:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se