IKEA

Efter sammanlagt mer än sex timmar i bilen är jag nu väldigt trött efter en resa till Ikea. Men det var det såå värt! Det kändes som att komma hem, att få en smak av Sverige.

Jag och en annan svensk au pair, Tereze, begav oss till Ikea i New Jersey. Åhh vilken lycka det var att få se det blå huset med de gula bokstäverna.




  
   


Svenska köttbullar med mos, sås och lingon blev såklart lunch!
Lingondricka till det!






Redo för shopping!

Sen kom vi till det bästa av allt: Food Market! Skrek av glädje av allt jag såg och började nästan att gråta. Hade kunnat köpa ALLT. Men lite fick jag med mig i alla fall!



  

  

 
Min kundvagn med allt gott i. 

 
Hej då Ikea! Tack för besöket!


Alla godsaker som jag fick med mig hem!

Chock 1: INGET godis köptes!

Chock 2: Har INTE ätit något av det jag köpte än.

Att åka till Ikea fick mig att sakna Sverige mera. Att se saker som man känner igen, se saker skrivna på svenska osv. Ville gråta av både lycka och saknad.

Ångrar inte att jag åkte till Ikea. Så lyckat och så kul!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åååh, IKEA.. säger jag som fortfarande sitter hemma i Sverige, men jag kan tänka mig känslan. :)

2009-10-11 @ 10:46:59
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Maria

IKEA<3 har de vinigummin?;P

2009-10-11 @ 10:54:28
URL: http://lifeasbillyknowit.blogg.se/
Postat av: Anonym

negerbollar ÄR godis!!

2009-10-11 @ 11:56:03
Postat av: Per

Nej, jag tycker nog att en etnisk minoritetsboll är en bakelse. Go for it! Schyssta bilder både från IKEA och Chicago! Kul att läsa :)

2009-10-11 @ 17:11:41
Postat av: Julia

Åhh julmust. Det måste jag åka och köpa på ikea :)

2009-10-13 @ 06:02:25
URL: http://juliasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se